Tuesday 17 January 2012

WARKAH TERAKHIR UNTUK PEWARIS BANGSAKU YANG TERSAYANG!

UNTUK PEWARIS BANGSAKU YANG TERSAYANG


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada semua teman seperjuangan yang sentiasa
terkasih di hati
Salam silaturrahim
Salam perkenalan
Salam perjuangan semurni hati
Salam kasih sayang sejati ku mohon maaf jika tersalah bicara
Aku menulis kerana aku minat menulis
Menulis telah sebati dalam hidupku
Dari kecil hingga ke usia ini aku menulis
Menulis dan terus menulis selagi ada kudrat pemikiran
Dulu semasa kecil aku berangan nak menjadi pengarang terkenal
Tapi sekarang aku tidak bercita-cita ke arah untuk menjadi terkenal
Cukuplah sekadar karyaku sudi dibaca itu sudah memadai dan itu jugalah tanda kasih sayangku pada pewarisku
Setelah ketiadaanku nanti.
Sebagaimana aku sayangkan diriku begitulah aku sayangkan pewaris bangsaku

"Pewarisku sayang.... bacalah semahumu apa yang kutulis sepanjang aku berhidup dimuka bumi ini...terimalah hasil karyaku tanda kasih sayangku pada kalian...tiada apa yang hendak kutinggalkan untuk kalian yang tersayang...kecuali karya-karyaku ...karya bertemakankan dunia akhirat untuk kalian meneruskan kehidupan di muka bumi ini. Samada kita kaya atau miskin kehidupan penuh ranjau berduri yang akan kita tempuh....tempuhilah dengan sabar pasrah dan redha....Insya-Allah Allah sentiasa bersama kalian untuk membantu kalian di kala susah dan senang."

Untuk pengetahun kalian urusan hidup dan mati adalah urusan Allah kita sebagai hambaNya berperanan sebagai kalifah memakmurkan bumi ini untuk mendapat redha dan kasih sayangNya." Inilah kata-kataku jika hari ini adalah hari terakhir aku hidup di dunia ini. Moga karya-karya yang kutinggalkan ada Nilaian Di Sisi Allah dan mendapat balasan kasih sayang dari semua pewaris bangsaku dengan dihadiahkan sepotong Al-Fatehah untuk rohku sudah lebih berharga daripada segalaNya.

Karya Rha NS
4 Januari 2012
· · · January 4 at 8:40am near Petaling Jaya

  • 2 people like this.



  • (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN KARYA KITA)
    17 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;