Thursday 19 January 2012

RAJENDRA NATH TAGORE II MEMENUHI PERMINTAANMU


Pengabdian puisi Bonda Hanna buat Puteranya Rajendra Nath Tagore.....
‎Rajendra Nath Tagore II..
Memenuhi permimtaan mu

♥♥♥♥♥ LAMBAIAN TERAKHIR 1 ♥♥♥...♥♥

Jika 7 petela langit itu berat
Terlebih berat tangan ku melorek ukiran ini
Menggukir sebuah KEMATIAN !
Uuuuuuuuuhhhhh..bukan kerjaku
" Minta apa saja kepada ku..jangan tanyakan tentang Roh..
kerana..Itu urusan ku "
Engkau meminta sesuatu
Yanga ternyata..aku tidak mampu..
Ini kerja GILA !..KEGILAAN mu..bukan aku..aaahh adussss...

Kaf.....Nun
Qoolu inna lillah hiwainna ilaihirojiunn..
Dari dia kita datang kepada dia kita di kembalikan..
Wassama Izatil Buruj+Walyaumil mau"aud+Wasahidiwamashud+
Demi langgit yang mempunyai bintang
Demi hari yang telah dijanjikan
Demi yang menjadi saksi yang menyaksikan...
Jika itulahTakqir mu..
Aku..bukanlah orangnya yang meratapi kematian mu !

Cinta ku..bukan ingin memiliki mu
Sayang ku..bukan berkehendakan Jasad mu
Rinduku..bukan hendak memeluk mendakap rialliti mu..Bukan !
Yaaaaaaa aku Cinta..aku sayanggg..aku rindu kepada mu..
Cuma..pada Hati dan Pengabdian Cinta mu
Kerana..didalam Cinta mu Ujud Cinta ku..

Jengggah lah kedalam ku..
" Aku tidak melihat luaran kamu..
Aku melihat dari dalam diri kamu "
Raj..
Jika aku Hindun..aku ratah hati mu mentah2..
Seperti Hindun meratah hati Hamzah..
Tetapi aku sudah mati..sebelum dimatikan..
Tubuh ku telah lama dingin di sentuh angin Gaza !
Telah di bunuh..telah pun terbunuh..
Di malam pembunuhan Syakila..

Aku ingin di lambai
Engkau pula yang meminta Lambaian..
Bumi ini bergegar bila di minta Amanah
Di saat kelahiran seorang Insan..bila di tanyakan..
Hanya seorang Ibu yang menyanggupi beban...AKU KAH ?

bersambung di Lambaian Terakhir 2
maaf tidak berupaya menerus kan...
See More
Pelbagai bagai..
· · · 6 hours ago

    • Rabeah Mohd Ali
      MUJAHIDKU YANG BERNAMA RIDHWAN

      Ridhwan lambang Syurga para mujahid,
      Denyut nadi zikir padaNya;
      Rela gugur di medan syahid,
      ... Titisan darahmu bukti Maha AgungNya Cinta.

      Tertusuk kalbu menghayati Syair Mujahid,
      Tangisan sendu mendayu sesyahdu perjuangan;
      Terbujur kaku ketenangan wajah mujahid,
      Pemergiaanmu dinanti bidadari penuh kerinduan.

      Kukarangkan Puisi Mujahid sebagai semangat bagimu,
      Khalifah Islam igauan wanita mujahid.

      PUISI MUJAHID

      Duhai saudaraku...
      Perjuanganmu penuh berliku...
      Namun berundur di medan juang tidak sekali
      Kau tidak hiraukan tubuhmu
      dibakar terik mentari
      Kedinginan salji
      Lapar dahaga tidak mengapa
      Sakit derita tetap berjuang
      Tetap solat berjumpa Kekasihmu
      Air mata bukan untuk
      Dipuja
      Dicaci tak mengapa
      Biarpun tubuhmu diseksa...dihina...
      Dihujani peluru...biarkan!

      Duhai saudaraku...
      Teruskan perjuanganmu
      Ku di sini mendoakan
      Agar kau terus dilindungai Kekasihmu
      Tak kira di mana kau berada
      Kehadiranmu kusyukuri dalam sujud
      Pemergianmu kusyukuri dalam doa

      Duhai Saudaraku...
      Kukalungkan bunga cinta suci lambang
      cinta abadi ku padamu

      Duhai Saudaraku...
      Sekalung bunga cinta Syurga
      Akan dikalungkan Bidadari Syurga
      Mewangi semerbak
      Sewangi perjuangan sucimu

      Duhai Saudaraku...
      Tika di dunia kaulah Khalifah Islam menjadi igauan wanita mujahid
      Tika di akhirat kaulah kekasih yang dinantikan Bidadari Syurga

      Duhai Saudaraku...
      Berbahagialah kerana memilih jalan syahid
      Bahagia di dunia bahagia di akhirat!

      Karya: Rha NS
      2 Julai 2011
      5 hours ago · · 1

  • (PETIKAN  DARIPADA KUMPULAN KARYA KITA)
    19 Januari  2012

0 comments:

Post a Comment

 
;