Wednesday 18 January 2012

BAK MAWAR YANG LAYU


~ Bak Mawar Yang Layu ~

Aku bak mawar yang layu
menunduk kesedihan menimpa diri ini
pilu, pilu terasa amat tidak terhingga
setelah semua telah terjadi

Aku bak mawar yang layu kini
janji janjimu kini hanya permainan bibirmu sahaja
kata katamu tidak pernah benar
hanya merayu pada semua
dengan wajah ayumu sang insan tergoda
terjatuh dengan katamu
percaya semuanya

Aku bagaikan mawar yang layu ini
tidak berkembang lagi
rintihanku dalam doa setiap hari
meminta dikau kembali
kerana aku dalam sepi
derita aku setiap hari
engkau mengerti?

Kau hanya sempat bergurau senda
dengan temanmu disana
tidak pernah hiraukan aku
yang menderita ini

Hanya Allah aku meminta
kerana Dia mendengar
segala janji dan kata telah engkau berikan
diwaktu itu
agar dikau terbuka hatimu
agar dikau dilembutkan semula
kembalilah kepadaku sayang


~ Keris Abadi - 18/Jan/2012 - 08:17
See More
· · · 18 hours ago

  • You and 5 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali Setega itu hatimu memberiku mawar yang sudah layu...
      Kecewa aku sungguh-sungguh
      Tahulah aku tak secantik Norliza Liza...
      Tapi aku juga punya hati dan perasaan!!
      Dan aku rela kau pergi bersama dia yang kau cinta yang kau puja...
      Biarlah aku di sini bersama tinta dan air mata...
      (Hihihihi)
      3 hours ago · · 1
    • Norliza Liza aik..Rabeah Mohd Ali...aku dan kau sama jew...
      punyai yang sama di sisinya...
      punyai perasaan...jangan lah kau bersedih ya...
      Keris hanya bergurau je tu....
      about an hour ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Saja nak usik liza dan keris....hihihi
      a few seconds ago · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI ILAHI)
    19 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;