Thursday 19 January 2012

SAYA KAGUMI GARAPAN PUISI RAJENDRA NATH TAGORE


Rabeah Mohd Ali

Puisi-puisi karya Rajendra Nath Tagore punya 'semangat' dan auranya tersendiri. Bait-bait yang hidup membasahi minda dan berkesan di jiwa insan yang mahu mengerti apa yang disampaikannya. Saya antara jutaan peminat karyawan bertaraf dunia itu.

PETIKAN DARIPADA LINA MOHAMAD LIN RAKAN FB RHA NS
...
Rabeah Mohd Ali Sepanjang anda membaca karya Rajendra Nath Tagore...apa pula pandangan anda ye...harap s...udi memberikan pandangan anda di sini ye...harap sudilah berikan buah fikiranmu yang bernas-bernas ye..sesiapa yang sudi memberikan pendapat dialah rakan seperjuanganku yang kuingat sampai akhir hayatku.Ku sentiasa menyokong rakan seperjuangku kerana dia adalah permata
ilmu yang patut disyukuri oleh semua yang membaca karyanya.See More
LikeUnlike · · Unfollow PostFollow Post · Monday at 9:28pm

Keris Abadi and 3 others like this.

Keris Abadi Benar sekali
Monday at 9:30pm · UnlikeLike · 1

Rabeah Mohd Ali Apa yang benar tu ...ye..berilah pendapat bernasmu duhai sahabatku...aku sedang menjalani kajiselidik tentang karya penulis bertaraf dunia itu agar menjadi idola kepada semua bakal penulis yang minat dengan dunia penulisan. Kalau suka buktikan! Hehehe
Monday at 9:33pm · LikeUnlike

Keris Abadi maksud saya .. tulisa tulisan dia menakjubkan
Monday at 9:41pm · UnlikeLike · 1

Rabeah Mohd Ali Kita tunggu kawan-kawan yang lain pula ye dari Grup Puisi Ilahi bagi menjayakan kajiselidik ini...talian dibuka hingga tiga hari tiga malam je...hihihi cepat-cepat beri pendapat ikhlasmu demi mempertabatkan karya penulis bertaraf dunia ini. Terima kasih di atas kerjasama anda semua. Moga Allah saja yang dapat membalasNya.
Monday at 9:49pm · LikeUnlike · 1
*
(DISIARKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAKAN KARYA KITA)
Kalau sudi berikerjasama memberi pendapat karya Rajedra Nath Tagore)
See More
· · · 4 hours ago

    • Diari Amirdza saya kagumi garapan puisi Rajendra Nath Tagore..tapi sayang sekali dah tak nampak lagi kiriman puisi darinya....
      3 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Aku pun dapat rasakan begitu..seolah-olah arahan filem pertamaku di panggung ilusi bertajuk, "CINTA DI PERDU RINDU KAYANGAN" macam karya terakhir darinya...sedihlah aku macam ni..baru nak menyambung skrip lagi dan lagi...hihihi
      3 hours ago · · 1
    • Diari Amirdza eemmm...apakah yang terjadi agaknya pada hero filemmu ini ya Rabeah Mohd Ali?
      3 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Aku pun tengah pusing memikirkan ini mirdza...bolehkah kau siasat bagi pihak aku...kalau kau benar-benarkan kasihkan aku ini yang sedang derita kehilangannya...aku perlukan dia sebagai sumber inspirasiku berkarya dan menjadi pengarah filem...aku yakin kalaulah aku yang pengarah filem karya Rajendra ...Insya-Allah pasti mendapat sambut di luar jangkaaan...apa pendapatmu mirdzaku sayang...
      3 hours ago · · 1
    • Diari Amirdza err...eemmm....entahlah Rabeah....susah nak ku jelaskan...cuba bertanya pada sesiapa kat group ini,pasti ada yang mengetahui...ya Rabeah..ku dapat rasakan kerinduanmu pada puisi2nya itu...eemmm...
      3 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Kau agak-agakkan siapa yang boleh tahu mana perginya si raj penyair bertaraf dunia tu...aku baru saja nak buat kaji selidik tentang karya-karyanya tapi aleh-aleh dan hilang...boleh kau tolong carikan aku si raj tu di mana dia menyorokkan karya-karyanya...ketiadaannya rugilah kita kan...kan...kan...melepaslah aku nak jadi pengarah filem...hai kempunan nampaknya nak bergelar pengarah filem...dahlah nak jadi penulis pun tak berjaya...baru nak cuba jadi pengarah....he...hero pulak hilang....sedihnya aku....hihihi
      3 hours ago · · 1
    • Diari Amirdza hihihi...eemmmm...nantilah ya...^_^
      3 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Dalam saat aku bersedih begini kau masih boleh ketawakan aku mirdza....?? nantilah....nantilah...sampai bila harus kutunggu berita ini?? hihihi
      3 hours ago · · 1
    • Diari Amirdza aku bukan mentertawakanmu Rabeah,namun aku sekadar menyembunyikan kedukaan ku juga....
      3 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Dukamu dukaku mirdza...kini gerhana di hatimu telah melanda di hatiku...sayu ....pilu....syahdu.....
      2 hours ago · · 1
    • Diari Amirdza justeru itu,ayuhlah kita berkongsi pilu...sekalah airmatamu Rabeah....berdoalah yang baik2 saja hendaknya....
      2 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Ya Allah Kau Redhailah segala perjuanganku dan semua perjuangan sahabat-sahabatku Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      2 hours ago ·

  • (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN KARYA KITA)
    19 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;