Thursday 19 January 2012

SAYA TAK SEHEBAT ZALILA ISA YANG ADA BERGULUNG IJAZAH

  • AKU TAK MAHU MENCACATKAN DINDING KARYA KITA
    KERANA DI SINI SEMUANYA PENYAIR YANG HEBAT-HEBAT!
    AKU TAK SEHEBAT ZALIILA ISA YANG ADA BERGULUNG IJAZAH

    Zalila Isa Sebaiknya juga ilham yang tertangkap di catatkan dalam bentuk lain. Untuk tatapan sendiri. Tulis dahulu di kertas. Selalunya, penulis yang menghargai ilhamnya dan tahu ilhamnya datang bila-bila masa seperti hujan, maka dia akan menyediakan tempayan yang baik iaitu buku nota dan pen.
    ...
    Saya tidak setuju jika cikpuan terus menulis di sini dan dibaca oleh orang lain. Kerana karya kita, menggambarkan diri kita dan pemikiran kita.

    Sepertinya kita mendapat sehelai kain yang belum berjahit. Dan kemudian kita longgokkan di hadapan orang lain. Orang tak akan faham kehadiran kain itu. Mereka hanya tahu ia kain.

    Berbanding, kita peroleh kain, dan cuba menggunting, menjahit dan mereka bentuk pakaian yang indah. Dan orang tahu ia pakaian yang indah. Bukan kain kosong semata.

    Sekadar pandangan.
    inutes ago · LikeUnlike · 1

    Rabeah Mohd Ali Kalau kau tak sudi untuk menjadi editor sukarelawanku tak apelah...dan kalau kau rasa karya aku ini mencacatkan DINDING KARYA KITA aku dengan ini mahu undur diri dari sini ye..kerana aku tak mahu memeningkan mindaku dan aku doakankan kau dapat berkarya yang selayaknya dengan ijazah yang kau miliki itu..maafkan aku semua teman-teman..yang ada di sini...moga kalian dapat berkarya yang dimahukan oleh zaliza...aku tak layak bergandingan dengan semua ahli KARYA yang bijak pandai ni...aku tak sepandai kalian...maafkan aku semua...

    BERUNDUR TAK SEMESTINYA KALAH YE...BILAMANA PINTU TERTUTUP DI LUAR SANA AKAN TERBUKA PINTU-PINTU REZEKI ILMU YANG LAIN KERANA ILMU ALLAH TANPA HAD DAN BATAS!
    See More
    · · · 40 minutes ago near Petaling Jaya

      • Akhtarullah Syihab erk......wat happen...? wat happen?
        34 minutes ago ·
      • Ad Rahman INI SATU KARYA ATAU APA??
        29 minutes ago · · 1
      • Ad Rahman APA MAKSUD TUJUAN DIPAPAR DI SINI?? UNTUK APA??
        28 minutes ago · · 2
      • Akhtarullah Syihab ‎"rajuk sang penyair" karya terbaru kak RMA
        28 minutes ago · · 1
      • Suzana Mohdshah rabeah bawa bersabar.teguran itu umpama ubat yg pahit tetapi ia membawa kebaikan.pujian itu manis tapi sebenarnya membawa penyakit.sebabnya nnt kita terleka dengan pujian....rabeah kita di sini sama 2 sedang belajar dan kita perlu teguran supaya kita dapat memberi hasil yg lebih baik .
        27 minutes ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali ‎"Saya tidak setuju jika cikpuan terus menulis di sini dan dibaca oleh orang lain. Kerana karya kita, menggambarkan diri kita dan pemikiran kita," kata Zalila Isa cendiakawan KUMPULAN KARYA KITA yang ada ijazah penulisan yang boleh menghasilkan karya yang kow-kow...aku tidak ye...cuma bersandarkan pada bakat Kurniaan Allah SWT
        tapi aku percaya setiap yang baik itu semuanya datang dariNya.
        25 minutes ago · · 1
      • Normasliza Elyani adakah pandanganku terlepas sesuatu Ad Rahman ??
        25 minutes ago ·
      • 'Cato Enzo SATU!!!!!!
        24 minutes ago ·
      • Ad Rahman Normasliza Elyani, awak baca dan tanya, apa tujuan ini dipapar?? Untuk apa sebenarnya??
        22 minutes ago ·
      • Diari Amirdza ehhh...mana perginya komen saya td?..dah kena delete ker?..apakah sy x layak berkongsi pendapat disini?
        20 minutes ago ·
      • Akhtarullah Syihab x best la mcm ni kakak2 sume....
        20 minutes ago ·
      • Diari Amirdza betul tu...dimana persefahaman,kenapa tiada perbincangan yg terbuka dan jelas lagi telus?
        19 minutes ago ·
      • 'Cato Enzo Focus pada isu. Jangan meleret pada benda lain.
        18 minutes ago · · 1
      • Diari Amirdza ada banyak group2 lain yg meminta saya untuk berkarya,tetapi hati saya melekat disini...jika pendapat saya x boleh diterima,saya undur diri sahaja....terima kasih....
        17 minutes ago ·
      • Suzana Mohdshah bawa bertenang adik -adiku .kita ni mempunyai manusia yg mempunyai pelbagai ragam .macam adik beradik juga sesekali ada yg bercakaran.jadi mari kita bersama2 bersatu hati kita berjuang bersama utk KARYA KITA - BAHASA MENUNJUKKAN BANGSA......jangan cepat melatah adik2ku semua......
        16 minutes ago · · 1
      • Akhtarullah Syihab isunya pendapat yang berbeza tntg suatu pkra....kena berfikiran terbuka..memberi dan menerima....kita tidak sempurna
        16 minutes ago · · 1
      • Ad Rahman Komen yg mana DA? tkde yg delete. DA tolong komen lg yg sama kita kongsi pandangan.
        16 minutes ago ·
      • Diari Amirdza pagi tadi hati ini berbunga2..tapi sekarang...dah la Rajendra Nath Tagore pun dah menghilang...apa la nasib...eemmm...
        15 minutes ago ·
      • Akhtarullah Syihab saya x gembira....sgt2....
        15 minutes ago ·
      • Diari Amirdza saya ni ibarat melukut di tepi gantang je Ad Rahman....
        14 minutes ago ·
      • Akhtarullah Syihab erkkk.....kak DA....jom nyanyi lagu aisyah sama2..melukut tepi gantang
        14 minutes ago ·
      • 'Cato Enzo Diari Amirdza, isu ini antara Rabeah Mohd Ali & Zalila Isa.
        12 minutes ago ·
      • Ad Rahman Sudah beberapa kali dijelaskan, dinding ini hanya utk karya, bkn membangkitkan isu. Masih tidak faham lagi bahasa Melayu?? Apa selama ini saya mengingatkan menggunakan bahasa Tamil apa?
        11 minutes ago ·
      • Zalila Isa ‎"Saya tidak setuju jika cikpuan terus menulis di sini dan dibaca oleh orang lain. Kerana karya kita, menggambarkan diri kita dan pemikiran kita," ---> Jika diteliti saya maksudkan begini : Saya tidak setuju ilham yang datang terus ditumpahkan di sini tanpa diedit terlebih dahulu.

        Umpama kita menjumpai seketul batu, dan lemparkan di halaman untuk tatapan. Ada baiknya, kita ukir batu itu untuk menjadi monumen yang berbentuk dan bermakna. Salahkah teguran saya?

        Cikpuan Rabeah Mohd Ali, Dalam dunia penulisan, teguran itulah yang memandaikan kita.

        Jangan kerana cikpuan salah tafsir teguran saya, maka melambakkan rasa tidak puas hati di sana-sini. Sikap yang merugikan diri sendiri.
        11 minutes ago · · 2
      • Shahrina Ahmad Sharkawi apa citer ni?
        10 minutes ago · · 1
      • Zalila Isa Ad Rahman, saya minta maaf. terpaksa juga bersuara di sini. Saya tidak sangka teguran ikhlas saya di uar-uarkan menjadi begini.
        10 minutes ago · · 1
      • Diari Amirdza okay...saya dah faham,tp sy berkecil hati sbb komen sy yg seciput td tu pun nk delete,seolah soalan sy tu besar sgt..tak mengapalah..terima kasih....
        6 minutes ago ·
      • Zalila Isa Tidak perlulah cikpuan Rabeah mengundur diri memandangkan cikpuan sangat berbakat dan terlalu minat menumpahkan karya. Ilhamnya juga sangat banyak. Saya yang akan keluar kerana saya ini umpama pengacau yang suka membedah karya orang lain.

        Sedangkan karya saya sendiri entah apa-apa.

        Terima kasih kerana membenarkan saya berada di sini untuk seketika. Semoga grup ini akan terus aktif dan menghasilkan karya yang baik,
        Wasallam.

        (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN KARYA KITA )
        20 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;