Friday 6 January 2012

ESOK SESUDAH SUBUH


Zednal, saya tunggu !! Jika awak mahu terus menyepikan diri dari apa yang awak mahu tegakkan. Saya sekali lagi berjanji, esok pagi selepas subuh, saya akan sepikan awak terus dari grup ini. Bentangkan apa yang awak mahu bentangkan buat tatapan semua, selagi awak maseh ada kesempatan !!
· · · 2 hours ago near Changi Village, Singapore

  • Nor Anida and 5 others like this.
    • Zednal Hazmi buat apa nak sepikan saya ? nak keluarkan saya dr group ni? tak apa,,saya izinkan,,tapi, kepada mana2 member yg nak post hasil sastera kat mana2 media, sila beringat bahawa bukan hanya admin dan member2 lain yg dapat lihat hasil karya anda, tapi ada juga oerangkap samar2 yg mungkin dipasang dan menunggu untuk jatuh ke jurang sahaja lagi,,kalau tak nak ambil tahu, silakan, saya hanya memberi peringatan, kerna saya sendiri adalah seorang bakal guru bahasa Melayu.
      2 hours ago · · 2
    • Nor Anida Zednal Hazmi-saya di antara mereka yang sudah pernah menyiarkan artikel, puisi mahu cerpen dilaman suratkhabar. menyerahkannya kepada tuan editor by pos...bertahun saya membuat artikel saya sendiri by pos..sehingga kini ia tidak ada diciplak.alhamdullilah...dan kini melalui emel..juga tiada diciplak lagi..apa faedah yg admin dapat jika menciplak hasil orang lain...seni ini hanya bernilai pada pencipta sahaja. sebab ia lahir dari jiwa mereka. kalau bab duit..admin tak akan kaya dengan menciplak. tahu kan berapa harga yg dibayar untuks sebuah puisi...seribu dua ribu tiga ribu?...berjuta kah hingga boleh menjadikan admin kaya...isu ini bukan baru. tak payah nak remeh2kan ..sepatutnya kamu menyokong. jika kamu dapati karya disini diciplak...gunakan saluran yang betul untuk membuat bantahan.
      about an hour ago · · 4
    • Leena Zachary Erk
      about an hour ago via mobile · · 1
    • Zednal Hazmi saya tahu,,semua tahu bahawa hasil karya yg diterima oleh surat khabar tidak bernilai ribuan ringgit seperti yg awak nyatakan,,tapi wang tidak menjadi kayu ukur kepada si pembuat hasil sastera,,dan saya yakin bahawa awak salah seorang admin, bukan ? saya tidak pernah menyatakan bahawa para admin dlm group ni nak ciplak mana2 hasil karya member2 dlm group ni,,siapa cakap ?
      about an hour ago · · 1
    • Nor Anida Ad Rahman- tidak perlu hilangkan sahabat kita yang prihatin ini dari group. buktikan pada dia apa yang dia katakan itu tidak benar..
      about an hour ago · · 3
    • Nor Anida Memang ada masalah,,saya ni susah nak percayakan org,lebih2 lagi kalau org yg memang tak dikenali,,awak tak terfikir ke ada pihak yg sengaja nak member2 post hasil sastera mereka kat sini dan boleh ciplak sesuka hati je ?...ini sudah cukup membayangkan nya. saya sangat teruja apabila sahabat saya mengabarkan mahu menubuhkan group ini. bukan ini sahaja group yg mempromo hasil karya mereka...banyak lagi....agaknya isu begini pun timbul pada group mereka ye. kalau tidak disini pun diciplak..didada akhbar pun orang akan ciplak. ada beza kah akhbar dan FB...
      about an hour ago · · 3
    • Nor Anida saya tidak mahu keruhkan keadaan dimana ahli yang lain akan membacanya....kalau awak mahu membela nasib teman-teman yg lain agar karya tidak diciplak.sila sama-sama bersatu agar maju jaya. siapa lagi nak tolong melayu jika bukan melayu itu sendiri.
      about an hour ago · · 2
    • Zednal Hazmi memang ada beza,,akhbar adalah satu medium yg umum dan hampir semua yg membacanya,,jadinya sukar utk mencuri hasil maklumat sastera yg terkandung didalamnya,,maaf, potongan ayat tersebut bukan ditujukan kepada admindlm group ni, ada yg terasa ?
      about an hour ago · · 3
    • Ad Rahman Zednal tunggu apa lagi! Buat posting lah perbualan inbox kita. Biar semua dapat baca kan? Saya jemput awak dengan penuh hormat demi kebaikan ahli dan grup ini
      about an hour ago via mobile · · 2
    • Nor Anida umum...boleh dicopy peratusnya 100%...terhad di Fb bukan smua orang ada Fb...risikonya 50%... ada beza kan..
      about an hour ago · · 1
    • Zednal Hazmi memang benar,,tapi proses menciplak lebih sukar apabila hasil sastera terdapat di akhbar berbanding di f.b,,tak gitu /
      about an hour ago · · 1
    • 'Cato Enzo Zednal Hazmi, cakap terus tentang posting yang awak buat. Xperlu meleret kepada hal lain pula. "Ada admin yang terasa?" - Situasi apa lagi yang awak cuba wujudkan disini. JANGAN ANDA CUBA MEMANIPULASI KEADAAN.
      about an hour ago · · 2
    • Nor Anida memang tak boleh nak copy paste tapi boleh diulang taip...meniru bulat2..lebih mudah semua orang ada pen dan kertas.
      about an hour ago ·
    • Zednal Hazmi 'Cato Enzo,,saya tak perlu terangkan utk awak,,dr tadi saya baca komen awak,,mcm org tak ada adab,,tengok kak Nor Anida,,berhemah je,, memang mudah, tapi org ramai akan lebih mudah tahu apabila hasil sastera ditiru dr surat khabar atau majalah, kerana ramai yg membaca bahan tersebut berbanding membaca bahan di f.b.,,
      about an hour ago ·
    • Ad Rahman Zednal, post lah perbualan kita buat tatapan ahli semua. Niat awk jujur kan? Post biar ahli bole timbangkan. Tk payah berbual disini. Dengan hormat ikhlas dan jujur ni saya jemput
      about an hour ago via mobile ·
    • Zednal Hazmi utk maklumat Ad Rahman,, sudah saya post kan atas permintaan awak,,tak ada check ke ?
      about an hour ago ·
    • Nor Anida Zednal Hazmi-disini lah tanggjawab kita terhadap kawan-kawan kita akan berfungsi. tak kan lah seorang pun dari ahli ini tidak membaca akhbar..jika ia diciplak khabarkan pada kawan kita..hasil kamu telah diciplak. dari tak tahu menjadi tahu..dan kita sama-sama boleh mengambil apa-apa tindakan diatas perbuatan yg tidak bertangjawab. permudahkan sahaja perkara yg kita anggap susah. ada banyak saluran dimata hasil kita boleh dilindungi...
      about an hour ago · · 2
    • Nor Anida saya telah pun mencadangkan agar hasil karya kita disedia dalam dua bentuk hardcopy dan softcopy. semua orang tentu faham apa fungsinya...
      about an hour ago · · 1
    • Zednal Hazmi memang betul,,saya setuju sangat,,kenapa tak nak buat satu pesatuan pula utk memantau kes penciplakkan ni,,kalau2 ada yg cuba nak ciplak mana2 hasil sastera dlm group ni ?
      about an hour ago ·
    • 'Cato Enzo Tak ada adab? Satu lagi point yang awak cuba awk masukkan untuk memesongkan sedikit lagi keadaan...
      about an hour ago · · 1
    • Nor Anida group ini baru sahaja beroperasi 4 hari. 4 hari bukan 4 bulan...kalau kamu nak berkahwin boleh kah kamu melakukannya dalam masa 4 hari? kahwin koboi pun ambil masa berminggu...satu persatu akan dilakukan. admin hanya membantu supaya rakan yg lain boleh pergi lebih jauh...tanpa prejudis...insyaallah tidak akan terjadi perkara yg tidak sepatutnya
      about an hour ago · · 3
    • Zednal Hazmi 'Cato Enzo,,cuba awak teliti semula komen2 awak yea ,,mungkin ada betulnya,,k ?
      about an hour ago ·
    • Nor Anida Zednal Hazmi-sepatutnya kamu boleh melakukan perbincangan secara tertutup. memberi cadangan kepada admin bagaimana mahu melindungi hakcipta kawan-kawan. tetapi kamu mengambil tindakan drastik yg mencabar kewibawaan orang lain...cadangan yg kami perlukan inbox dan apabila ditimbang jika bagus admin akan postkan..bagus jika terdapat dikalangan ahli yg berfikiran jauh begini tetapi ada adabnya cikgu...masuk rumah orang elok lah jika kita menjaga adab. akak sendiri tidak pernah paste copy apa-apa perbualan dgn admin ..sebab ia bukan tatapan umum yg akan mencalari hati ramai pihak..maaf kata Zednal lebih molek jika bersatu untuk bangsa dgn idea bernas.
      about an hour ago · · 1
    • 'Cato Enzo Zednal Hazmi, terus cakap pasal posting awk... Xperlu meleret kepada hal lain..
      about an hour ago ·
    • Zednal Hazmi tengok tak ? ada tak org lain komen mcm tu apabila ada org yg nak suarakan pendapat ?
      about an hour ago ·
    • Zednal Hazmi Nor Anida,,utk maklumat kak, saya post atas permintaan Ad Rahman,,dia yg nak copy dan paste perbualan tu,,lain kali silalah bertanya terlebih dahulu kepada mereka yg berkenaan ya,,
      58 minutes ago ·
    • Nor Anida befikir guna kan akal dik. rasional atas diri kita sendiri. buat apa menuruti permintaan yg kita tahu akan merosakan keadaan. jika akak ditempat awak..akak akan diam. sebab tahu dari bedua ia sudah meleret...dan ia sangat tidak bagus untuk mereka yg membacanya...kalau nak bergaduh sekalipun..cabar mencabar pun biarlah kamu berdua...ada pilihan bukan? nak dengan taknak...akak tahu kamu mungkin rasa tercabar..tapi untuk apa cabaran yg diterima jika memusnahkan mereka yg tak tahu apa-apa...rasional dan berfikir. seorang pendidik harus tahu bersabar...
      54 minutes ago · · 3
    • 'Cato Enzo Zednal Hazmi, maksud cakap Cato tu senang saja iaitu kita terus pergi ke posting awak.. Sekurang-kurangnya rakan-rakan yang lain akan lebih faham tajuk sebenar perbincangannya.. Cato lansung tidak menghalang awak keluarkan pendapat untuk posting tersebut. Biar setiap yang dibincangkan itu satu tempat..
      52 minutes ago · · 1
    • Zednal Hazmi tu lebih baik bunyinya,,ok,
      51 minutes ago ·
    • Ad Rahman Zednal, saya rasa apa yg awak nk tegakkan tidak mendapat sambutan ahli, kerana apa yg awak tegakkan kurang bernas. Saya syorkan awak pergi ke setiap grup dan tegakkan perkara ini. Jika grup yg awak canangkan tutup kedai. Saya berjanji dengan Nama Allah saya turut serta tutup grup ini. Bagaimana cadangan saya. Awak tentu sedia maklum grup2 dan blog2 penulisan bersepah. Cuba awak perjuangkan idea awk di luar sana dulu. Mungkin awk bole bawa sekali Nia Tania kawan awak karyanya diciplak disini. Bagaiman awk fikir dgn cadangan saya?
      46 minutes ago via mobile ·
    • Zednal Hazmi admin Ad Rahman memang berfikiran bernas,,tapi kurang rasional,,silalah buat cadangan yg lebih baik lagi ya, diluar bidang kuasa saya utk berbuat demikian, tapi kenapa awak ni mcm marah je kan ? saya ni hanya nak bertanya, bukan nak ajak berperang ? kalau ada salah kata harap maaf la ya, bukan maksud utk berbuat demikian.
      42 minutes ago · · 1
    • 'Cato Enzo Ad Rahman & Zednal Hazmi, tolong beralih ke posting yang Cato maksudkan tadi iaitu posting Zednal Hazmi sendiri..
      38 minutes ago ·
    • Rajendra Nath Tagore Saudaraku Zednal Hazmi, apa cadangan saudara skg kalau boleh sy tahu?
      37 minutes ago ·
    • Rajendra Nath Tagore sy baru 2 hari di grup ini.....silakan, sy sdg mendgr....
      37 minutes ago ·
    • Ad Rahman Raj, sila lihat di postingnya
      35 minutes ago via mobile ·
    • Rajendra Nath Tagore baik..
      34 minutes ago ·
    • 'Cato Enzo Rajendra Nath Tagore, sila beralih ke posting Zednal Hazmi sendiri. Berkumpul di sana untuk perbincangan yang selanjutnya..
      33 minutes ago · · 1
    • Rajendra Nath Tagore baik..
      32 minutes ago · · 1


  • (PETIKAN DARIPADA GRUP KARYA KITA)
    6 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;