Friday 6 January 2012

APABILA KEJUJURAN DIANGGAP KEDUSTAAN

  • Zednal Hazmi, saya manusia bertanggung jawab dan pegang pada kata kata saya. Paste lagi disini dan saya jamin tidak akan ada yang akan delete. Maruah saya, saya pertaruhkan. Saya mohon awak paste lagi di sini !!
    · · · 2 hours ago near Changi Village, Singapore

    • Nor Anida and 8 others like this.
      • Shidee Kenpachi group ni ada berapa orang admin? mungkin salah seorang terdelete kot..
        2 hours ago · · 1
      • Nor Anida Sila kan Zednal Hazmi..saya sudah membacanya tadi dan saya harap ia dicopy kan sekali lagi jika ada diantara ahli yang belum membacanya.
        2 hours ago ·
      • Norliza Yusop hmm.. saya pun x sempat baca ..Zednal Hazmi...mohon kirimkan semula...
        about an hour ago ·
      • Rabeah Mohd Ali Shidee saya takkan maafkan diri saya kalau saya yang telah sengaja delete...jadi jangan anggap saya ye...kalau anggap saya juga...biarlah saya undur diri dari menjadi admin
        about an hour ago ·
      • Shidee Kenpachi maaf,tidak bermaksud nak menuduh sesiapa..:) mungkin encik zednal tu yang delete sendiri..wallahualam..
        about an hour ago · · 2
      • Rabeah Mohd Ali Dunia saya adalah karya saya jadinya saya tak ada masa nak delete2 ni ye...baca pun tidak lagi...harap jangan syak saya...
        about an hour ago · · 1
      • Nor Anida Rabeah...pedulikan sahaja. tak ada siapa diantara kita mendelete post dia.
        about an hour ago ·
      • Shidee Kenpachi abaikanlah masalah ni..mungkin dia sengaja nak menhuru-harakan group ni..kita teruskan perjuagan kita.. :)
        about an hour ago · · 3
      • Siti Nurul Wahida Idris hairan, dia tak ada pon komen sekarang ni.
        about an hour ago ·
      • Rabeah Mohd Ali Kalau ada masih ragu lagi dengan kejujuran saya dalam grup ini biarlah saya undur diri dari grup ini ...kerana dunia saya karya saya sudah sebati dalam jiwa saya...mungkin di sini bukan tgempat saya berkarya...maafkan saya untuk segalanya...
        about an hour ago · · 2
      • Nor Anida Sokong Shidee Kenpachi-tak guna nak pertikaikan benda yg dah di delete tu....kalau dia rasa dia bgus dan boleh lindungi hak cipta kawan-kawan semua Ad Rahman pelawalah dia menjadi admin. biar dia sendiri menjaga hakcipta kawan2 ini dari diciplak...sedangkan persatuan hakcipta pun tak boleh nak lindungi ahlinya dari diciplak inikan pula dia...be positif.
        about an hour ago · · 3
      • Nor Anida Rabeah Mohd Ali- tak perlu undur diri kerana hal sekecil ini. jangan kerana nila setitik habis rosak susu sebelanga. kita kena ingat kejujuran yg kita lakukan tak semestinya dibalas dengan kejujuran juga. jangan harab setiap kebaikan akan dibalas dengan kebaikan juga. usah terasa hati...sahabat
        about an hour ago ·
      • Rabeah Mohd Ali Memang ku tak harapkan balasan apa-apa...tapi kejujuran dan kepercayaan diragui apalah makna bagi aku yang pentingkan kepercayaan...hatiku benar remuk ini...kau hayatilah karyaku kau akan tahu itulah kehidupanku yang terlalu agungkan kejujuran dan kepercayaan....keceriaanku berkarya di sini telah tarik oleh tsunami membadai lalu aku terdampar semula ke dunia sasteraku yang selama ini ku berkarya semahunya aman dan tenteram jiwa...sekarang mana hatiku hancur ...diiringi air mata kelukaan yang amat dalam!
        about an hour ago ·
      • Rajendra Nath Tagore apakah ada admin yg tidak jujur di sini?.......
        about an hour ago ·
      • Rajendra Nath Tagore sy mengikuti seluruh cerita dan pembacaan.....
        about an hour ago · · 1
      • Rajendra Nath Tagore dan kenapa berlaku begini?
        about an hour ago ·
      • Yaya Suraya sila jauhi syak wasangka hihii
        about an hour ago via mobile ·
      • 'Cato Enzo Samada perasan atau tidak, inilah yang dia mahu. Mencambahkan Bunga berantakan....
        about an hour ago · · 2
      • Nor Anida kawan-kawan semua tidak ada admin yang tidak jujur disini. jika tidak mahu ia dipost kan akhbar admin akan melakukan perbincangan kembali
        about an hour ago ·
      • Ya Umairah maaf mira menyelit..napa nak dikeruhkan lagi keadaan..yg dah terjadi tu sudah la. cuba tenang. kawal keadaan dengan sebaik mungkin
        about an hour ago via mobile · · 2
      • Rajendra Nath Tagore baik....sila baiki, dan moga kecemerlangan menyinar kembali
        about an hour ago · · 1
      • Aliza Munira Manius Antara Utara dan Selatan ... Bias bahang singgah ditengah-tengah ..Jgn lah ada sengketa..andai kekusutan masih boleh dilerai..Maaf sy mencelah..Ad Rahman(Macho) :)
        about an hour ago via mobile ·
      • Ad Rahman Maaf teman semua, saya pastikan bila esok mentari melangkah dari peraduannya, keadaan akan tenang seperti sedia kala. Saya bertanggungjawab ;)
        about an hour ago via mobile · · 2
      • Ad Rahman K dia baru inbox saya setuju utk paste. Kita tunggu
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Aliza Munira Manius Bahasa menunjukkan bangsa ~ toleransi budaya mulia ... :) Tatkala api ternyala ..biar kita jadi air yg bisa memadam.
        about an hour ago via mobile ·
      • Rajendra Nath Tagore maka cukup, ......dan berlapang dada, menarik nafas lega
        about an hour ago ·
      • Yaya Suraya orang dewasa selalu begitu...indahnya dunia kanak kanak... hihii
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Rajendra Nath Tagore semoga ini menjadikan kita lebih dewasa dlm perkumpulan berkarya
        about an hour ago ·
      • Rajendra Nath Tagore yaya suraya.....blm mau lena?
        about an hour ago ·
      • Yaya Suraya rajendra mcm mane nak lena..menagih ayat ayat dari mu wahai rajendra yang entah dari mana asalmu...hihii
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Rajendra Nath Tagore hamba asalnya dari tanah yg sama dgnmu yaya, dan darah kita sama merahnya...
        about an hour ago ·
      • Yaya Suraya tapi pasti rasanya berbeza hihii
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Rajendra Nath Tagore apa yg dapat hamba bantu, agar anda pasti bhw hamba berada di tanah yg sama dgn kamu yaya?
        about an hour ago ·
      • Yaya Suraya bukan tentang tanah..tp rasa..maksudnya walaupun darah merah belum menjaminkan kesefahaman...
        about an hour ago via mobile ·
      • Rajendra Nath Tagore owh itu......asal saja paksi tetap sama di ka'abah, dan Tuhan kita ialah Allah, maka nantinya wujud suatu situasi ukhwah yg penuh berkah..
        about an hour ago ·
      • Rabeah Mohd Ali Apakala hatiku sudah retak seribu...apa guna sebuah
        kepercayaan
        kejujuran
        kesetiaan
        digulungkan dengan api kemarahan melulu

        lantas hatiku hancur berderai-derai
        diiringi air mata perjuangan yang telah dihanyutkan bersama kepercayaan yang hilang

        aku manusia yang punya hati dan perasaan
        dibiarkan macam tak ada hati dan perasaan

        lalu aku ingin pergi membungkus pilu
        kucampak jauh-jauh
        agar dapat kuberjuang lagi

        Tapi tak tahu adakah ku tega dilambung ombak derita lagi?
        PadaMU Tuhan kuserah segala untung nasibku
        Sebelum Engkau menjemputku pulang!
        about an hour ago · · 4
      • Yaya Suraya noted..
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Rajendra Nath Tagore ada apa kamu rabeah?.......bisa rajendra tahu?
        59 minutes ago ·
      • Ya Umairah aduhaiiii~~ sila bawa bertenang.
        58 minutes ago via mobile · · 2
      • Rajendra Nath Tagore hamba sudah tenang sama yaya.......ya umairah, anda mau turut tenang bersama kami berbicara tentang paksi dan hati?
        56 minutes ago ·
      • Ya Umairah jgn dikusutkan lagi keadan yg sememangnya dah kusut. harap maklum!!!!!
        55 minutes ago via mobile · · 2
      • Yaya Suraya sy xpndai brkarya..tp ape yg brlaku nie bru sy faham..kata2 lebih tajam dr mata pedang..
        55 minutes ago via mobile · · 3
      • Rajendra Nath Tagore tapi yaya, kata2 sy tidak setajam pedang.....ia cuma sehelai cinta yg sy sulam bersama rindu...
        53 minutes ago · · 1
      • Ya Umairah cuba bawa bersabar admind tgh bertungkus lumus menjernihkan keadaan
        53 minutes ago via mobile · · 2
      • Yaya Suraya terlajak perahu boleh di undur...huhuu
        53 minutes ago via mobile ·
      • Nor Anida sabar...hanya boleh ditangani dengan kesabaran. insya allah...jangan risau semua teman-teman
        52 minutes ago ·
      • Ya Umairah jgn cepat melatah...alamakkk! napa sy plak yg bebel nie..sorry"!!
        52 minutes ago via mobile · · 1
      • A'kay Ruddin Bawak bersabar dan beristighfar semua...leraikan benang tersimpul dengan hati yang sabar..
        51 minutes ago via mobile · · 1
      • Yaya Suraya mestilah rajendra....sehingga lesu ku membacanya hahaa
        51 minutes ago via mobile ·
      • Rajendra Nath Tagore wah....yaya.....tidak lagi mau bicara sama hamba?
        49 minutes ago ·
      • Ya Umairah raj~ paksi dan hati? mcm menarik jew..hohi
        48 minutes ago via mobile · · 1
      • A'kay Ruddin Pastikan setiap tutur kata dan bicara kita di asah oleh akal terlebih dahulu...
        48 minutes ago via mobile ·
      • Yaya Suraya mau mauuuu....tp mau tdo dl..
        48 minutes ago via mobile · · 2
      • Rajendra Nath Tagore yaya meninggalkan hamba sepi sendiri......owh
        47 minutes ago · · 1
      • A'kay Ruddin Tido lah yaya...hehehe :)
        47 minutes ago via mobile · · 1
      • Yaya Suraya rajendra...kamu tak pernah sepi....tp puisimu akan membuatkn sy sepi...smpai bl ianya akn berlarutan dgn kata kata..mana arah...mana tujuan....anda pasti???atau hanya mainan kata???hahaaa..nyte..
        44 minutes ago via mobile · · 1
      • Ad Rahman Kekawan baca lah apa yg dah dia post buat menjernihkan keadaan
        43 minutes ago via mobile · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Rajendra...kamu kini boleh bertenang....
        aku di sini siapa yang ambil peduli
        hatiku hancur berderai-derai
        sederai harapan yang tiada erti
        aku bersedih... gelaklah dikau semahunya
        di atas kepiluan hatiku ini
        berhari-hari kuperah kudrat pemikiran
        tanpa memikirkan apa keuntungan
        rupanya balasan derita kalbu yang kuterima

        Biarpun mentari cerah esoknya
        menjanjikan bahagia
        untuk menutup kegerhanaan hati
        aku belum pasti adakah esok hatiku berbunga cinta lagi
        untuk meneruskan perjuangan yang melukakan ini
        dan esok aku belum pasti sama ada aku bernafas lagi

        jika pergiku nanti di anggap pembelot di medan juang
        akan kukatakan pada Tuhan
        hukumlah aku
        jangan mereka yang terhukum
        kerana aku telah ditakdirkan untuk menjadi lilin selamanya!
        42 minutes ago · · 2
      • Rajendra Nath Tagore yaya.....arah hamba ke nirvana!
        42 minutes ago ·
      • Rajendra Nath Tagore rabeah.....mari ke mari.......aku punya hikayat buat kamu, mari ku ceritakan...
        41 minutes ago ·
      • Yaya Suraya rajendra..pergila kamu brjuang disana...
        41 minutes ago via mobile ·
      • Ya Umairah raj~virvana tu apa eik
        40 minutes ago via mobile ·
      • Rajendra Nath Tagore yaya, beri hamba suatu tajuk yg pasti untuk hamba juangkan...
        40 minutes ago · · 1
      • A'kay Ruddin Brape org admin kat group ni??
        39 minutes ago via mobile ·
      • Rajendra Nath Tagore nirvana?......ia suatu penempuhan JALAN paling unjung untuk menemui kekasih tercinta!
        39 minutes ago · · 1
      • Yaya Suraya nirvana tu mcm tak best
        38 minutes ago via mobile · · 1
      • Yaya Suraya tajuknya.... tiada kepastian
        37 minutes ago via mobile · · 1
      • Rajendra Nath Tagore so what ur suggestion 4me dear?
        37 minutes ago ·
      • Ayahanda Chik kiambang lambang semangat ukhwah sejati.....biar biduk membadai namun kasihnya tetap kembali bertaut menjadi satu....lupakan sebarang sengketa.....bermaaf2an.....ampunkan salah silap.....kembali bangun dan bersatu membina ummah dan persahabatan sejati.....jadilah insan setabah ombak.....setia dan sedia melangkah terus walaupun badai menanti di hadapan.....sayangnya pada pantai tak pernah padam.....rindunya tak pernah surut.....walau kasihnya nanti pasti terlerai di pesisir laut....ayuh sahabat....kembali ceriakan wall ini dengan semangat baru....
        37 minutes ago · · 6
      • Rajendra Nath Tagore tentu ada yaya.....kepastiannya bila kita sampai pada penghujung
        36 minutes ago · · 1
      • A'kay Ruddin Sokong apa yang ayahanda ucap dan kotakan itu...rapatkan ukhuwah jauhi musibah!!!isya'allah....amin ya allah...
        34 minutes ago via mobile · · 2
      • Yaya Suraya yaya is going to sleepp...jaga diri hiasi peribadi..nyte abg2 & kakak2.... ♥
        33 minutes ago via mobile · · 2
      • Rajendra Nath Tagore jgn lupa bismillah yaya....heheh
        31 minutes ago ·
      • Ya Umairah buang yg keruh kita ambil yg jernih
        29 minutes ago via mobile · · 2
      • Ya Umairah nite yaya..nanti mimpikan virvana..hiho
        29 minutes ago via mobile · · 2
      • A'kay Ruddin Selamat beradu yaya...!!
        27 minutes ago via mobile ·
      • Rajendra Nath Tagore wah.....hamba di tinggalkan bersama ya umairah......makanya, apa paksi yg harus kita pegang ya umairah?
        27 minutes ago · · 1
      • A'kay Ruddin akay pun ada juga ni..hahaha
        26 minutes ago via mobile · · 2
      • Ya Umairah raj~ mira mau pergi sampai ke langit ke tujuh..bolehkah tuan hamba membawa hamba kesana
        21 minutes ago via mobile ·
      • Rabeah Mohd Ali ERTI SEBUAH KESETIAAN DAN KEJUJURAN

        Hajat di hati ingin kutaburkan selaut karya di medan juang
        di grup ini hingga terhenti nafas terhentilah pena
        dalam keterujaan aku berkarya
        datang ribut membadai kalbu
        hingga hatiku hancur lebur diheret ombak yang membara
        jasad ku kosong tiada hati berbunga cinta perjuangan lagi
        mana hendak kuletakkan jasad yang berjiwa kosong?

        Oh! Tuhan
        Aku insan yang selalu diduga
        Kembalikan jiwaku yang kosong ini
        Agar bisa tenang setenang air di kali
        Kembalikanlah semangat juangku yang berharga ini
        Agar aku bisa berjuang bersama mereka yang memahami
        Erti sebuah kesetiaan dan kejujuran

        Karya Rha NS
        6 Januari 2012
        10 minutes ago ·

    • (PETIKAN DARIPADA GRUP KARYA KITA)
      6  Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;