Saturday 7 January 2012

HARUS DIBUBARKAN BARANGKALI DAN SUSUN SEMULA TUJUAN DAN NIAT KUMPULAN INI DITUBUHKAN


Banyak betul isu dalam kumpulan ini. Harus dibubarkan barangkali dan susun semula tujuan dan niat kumpulan ini ditubuhkan. Jangan 'Bahasa Menunjukkan Bangsa' yang cacamerba pula.
· · · about an hour ago

    • 'Cato Enzo Zalila Isa, sebenarnya tidak sebanyak manapun isunya. Cuma cara tempelan yang dibuat itu berterabur - tidak dikumpulkan satu tempat. Terima Kasih untuk keperihatinan anda.
      about an hour ago · · 1
    • Ad Rahman Kadangkala pokok itu bergoyang bukan kerana angin, tetapi tangan!
      57 minutes ago via mobile ·
    • Nor Anida tangan yang ,menaip berserta emosi memang carca marba lah jadinya. ia isu remeh...habiskan sahaja disaat ini. tutup cerita..
      53 minutes ago · · 1
    • Ad Rahman Tangan seorang ibu mungkin boleh mengguncangkan dunia, tapi saya pastikan tangan seorang ahli takkan mengguncang kumpulan ini hingga mengecaikan impian kumpulan ini.
      43 minutes ago via mobile · · 2
    • Zalila Isa Semoga misi dan visi kumpulan ini terus kekal, malah menyatukan penulis-penulis yang berkemampuan pergi jauh. Jangan kerana syok sendiri dan rasa diri hebat maka sesuka hati 'membahasakan' orang lain. Itu bukan tujuan kita berbahasa dan menghasilkan karya.
      37 minutes ago · · 5
    • Nor Anida teguran jika dimesrakan insyallah tidak ada apa terjadi. kita disini sebab mahu membetulkan bahasa kita...membudayakan bahasa memertabatkan bangsa. itu misi dan misi kumpulan ini. pertikaian demi pertikaian amata merugikan...
      29 minutes ago ·
    • Zalila Isa Apabila dipelawa kak Nor Anida, saya teruja. Saya juga baru belajar, tidak sehebat mana berkarya. Namun, masuk-masuk sahaja terus dihadapkan dengan beberapa pertelingkahan akibat salah faham yang kecil. Perkara begini biasa berlaku di alam maya kerana kita tak mengenali hati budi masing-masing ketika membalas komen atau menjawab teguran.

      Saya fikir, selepas ini, segala hal-hal menegur lebih baik dibuat dalam bentuk inbox sahaja.

      Yang dibenarkan ialah post karya di wall dan komen-komen membina terhadap karya.

      Satu sikap yang perlu ada pada penulis ialah berani dikritik dan bijak menjawab kritikan.

      Jika tidak, sebaiknya simpan sahaja karya anda di wall anda sendiri.

      Sekian, pandangan saya yang masih mentah.
      26 minutes ago · · 4
    • Nor Anida setuju dengan ila
      22 minutes ago · · 1
    • Ayahanda Chik maaf.....harap boleh dinoktahkan perbincangan isu ini....ayuh kita kembali ke landasan sebenar dan mencapai kejayaan di akhir destinasinya nanti.....
      20 minutes ago · · 2
    • Zalila Isa Admin berhak memadam segala post yang boleh menimbulkan perbalahan. Kan? Tamatkan sahaja dan mulakan semula apa yang direncana. :)
      16 minutes ago ·
    • Ya Umairah Mari kita berkarya...
      14 minutes ago via mobile · · 1
    • Ad Rahman Terima kaseh Zalila atas sokongannya. Tempat ini bukan untuk syok sendiri tapi menggalakkan penulis pelapis terus mengasah bakat. Jika tidak saling menyokong, bagaimana kita akan maju? Saya mahu tempat ini menjadi tempat perhimpunan penulis berkarya didalam suasana yang aman dan muhibbah. Tempat ahli bersantai sambil menikmati hasil karya ahli. Bukankah elok begitu? Segala isu remeh temeh tidak perlu lah mencemarkan keindahan dinding yang sudah sedia indah.
      12 minutes ago via mobile · · 1
    • Zalila Isa Ya, begitulah sepatutnya.
      12 minutes ago · · 1
    • Ad Rahman Terima kaseh Ayahanda, Zalila dan rakan semua atas sokongan kumpulan ini. Moga kita berjaya mencapai matlamat kita dan seterunya menghasilkan penulis yang berwibawa di mata dunia. Terima kaseh semua
      7 minutes ago via mobile · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN KARYA KITA)
    7 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;