Friday 6 January 2012

AKU DITAKDIRKAN MENJADI LILIN UNTUK SELAMANYA


KERANA AKU TELAH DITAKDIRKAN UNTUK MENJADI LILIN SELAMANYA
Rajendra...kamu kini boleh bertenang....
aku di sini siapa yang ambil peduli
hatiku hancur berderai-derai
sederai harapan yang tiada erti
aku bersedih... gelaklah dikau semahunya
di atas kepiluan hatiku ini
berhari-hari kuperah kudrat pemikiran
tanpa memikirkan apa keuntungan
rupanya balasan derita kalbu yang kuterima

Biarpun mentari cerah esoknya
menjanjikan bahagia
untuk menutup kegerhanaan hati
aku belum pasti adakah esok hatiku berbunga cinta lagi
untuk meneruskan perjuangan yang melukakan ini
dan esok aku belum pasti sama ada aku bernafas lagi

jika pergiku nanti di anggap pembelot di medan juang
akan kukatakan pada Tuhan
hukumlah aku
jangan mereka yang terhukum
kerana aku telah ditakdirkan untuk menjadi lilin selamanya!

Karya Rha NS
7 Januari 2012
· · · about an hour ago

  • Nor Anida and 2 others like this.
    • Salmah Mohamad jangan kita menjadi lilin..yang akan hangus terbakar tapi jadilah cahaya yang sentiasa menyinari tanpa membakar diri sendiri..hehe..selamat malam Rabeah Mohd Ali..
      about an hour ago · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA KARYA KITA)
    6 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;