Friday 6 January 2012

BERHARI-HARI KUPERAH KUDRAT PEMIKIRAN TANPA MEMIKIRKAN KEUNTUNGAN DUNIA


Zednal Hazmi, saya manusia bertanggung jawab dan pegang pada kata kata saya. Paste lagi disini dan saya jamin tidak akan ada yang akan delete. Maruah saya, saya pertaruhkan. Saya mohon awak paste lagi di sini !!
· · · 9 hours ago near Changi Village, Singapore

  • Nor Anida and 8 others like this.
    • Shidee Kenpachi group ni ada berapa orang admin? mungkin salah seorang terdelete kot..
      9 hours ago · · 1
    • Nor Anida Sila kan Zednal Hazmi..saya sudah membacanya tadi dan saya harap ia dicopy kan sekali lagi jika ada diantara ahli yang belum membacanya.
      9 hours ago ·
    • Norliza Yusop hmm.. saya pun x sempat baca ..Zednal Hazmi...mohon kirimkan semula...
      9 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Shidee saya takkan maafkan diri saya kalau saya yang telah sengaja delete...jadi jangan anggap saya ye...kalau anggap saya juga...biarlah saya undur diri dari menjadi admin
      9 hours ago ·
    • Shidee Kenpachi maaf,tidak bermaksud nak menuduh sesiapa..:) mungkin encik zednal tu yang delete sendiri..wallahualam..
      9 hours ago · · 2
    • Rabeah Mohd Ali Dunia saya adalah karya saya jadinya saya tak ada masa nak delete2 ni ye...baca pun tidak lagi...harap jangan syak saya...
      9 hours ago · · 1
    • Nor Anida Rabeah...pedulikan sahaja. tak ada siapa diantara kita mendelete post dia.
      9 hours ago ·
    • Shidee Kenpachi abaikanlah masalah ni..mungkin dia sengaja nak menhuru-harakan group ni..kita teruskan perjuagan kita.. :)
      9 hours ago · · 3
    • Siti Nurul Wahida Idris hairan, dia tak ada pon komen sekarang ni.
      9 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Kalau ada masih ragu lagi dengan kejujuran saya dalam grup ini biarlah saya undur diri dari grup ini ...kerana dunia saya karya saya sudah sebati dalam jiwa saya...mungkin di sini bukan tgempat saya berkarya...maafkan saya untuk segalanya...
      9 hours ago · · 2
    • Nor Anida Sokong Shidee Kenpachi-tak guna nak pertikaikan benda yg dah di delete tu....kalau dia rasa dia bgus dan boleh lindungi hak cipta kawan-kawan semua Ad Rahman pelawalah dia menjadi admin. biar dia sendiri menjaga hakcipta kawan2 ini dari diciplak...sedangkan persatuan hakcipta pun tak boleh nak lindungi ahlinya dari diciplak inikan pula dia...be positif.
      9 hours ago · · 3
    • Nor Anida Rabeah Mohd Ali- tak perlu undur diri kerana hal sekecil ini. jangan kerana nila setitik habis rosak susu sebelanga. kita kena ingat kejujuran yang kita lakukan tak semestinya dibalas dengan kejujuran juga. jangan harap setiap kebaikan akan dibalas dengan kebaikan juga. usah terasa hati...sahabat
      9 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Memang ku tak harapkan balasan apa-apa...tapi kejujuran dan kepercayaan diragui apalah makna bagi aku yang pentingkan kepercayaan...hatiku benar remuk ini...kau hayatilah karyaku kau akan tahu itulah kehidupanku yang terlalu agungkan kejujuran dan kepercayaan....keceriaanku berkarya di sini telah tarik oleh tsunami membadai lalu aku terdampar semula ke dunia sasteraku yang selama ini ku berkarya semahunya aman dan tenteram jiwa...sekarang  hatiku hancur ...diiringi air mata kelukaan yang amat dalam!
      8 hours ago ·
    • Rajendra Nath Tagore apakah ada admin yang tidak jujur di sini?.......
      8 hours ago ·
    • Rajendra Nath Tagore saya mengikuti seluruh cerita dan pembacaan.....
      8 hours ago · · 1
    • Rajendra Nath Tagore dan kenapa berlaku begini?
      8 hours ago ·
    • Yaya Suraya sila jauhi syak wasangka hihii
      8 hours ago via mobile ·
    • 'Cato Enzo Samada perasan atau tidak, inilah yang dia mahu. Mencambahkan Bunga berantakan....
      8 hours ago · · 2
    • Nor Anida kawan-kawan semua tidak ada admin yang tidak jujur disini. jika tidak mahu ia dipost kan akhbar admin akan melakukan perbincangan kembali
      8 hours ago ·
    • Ya Umairah maaf mira menyelit..napa nak dikeruhkan lagi keadaan..yg dah terjadi tu sudah la. cuba tenang. kawal keadaan dengan sebaik mungkin
      8 hours ago via mobile · · 2
    • Rajendra Nath Tagore baik....sila baiki, dan moga kecemerlangan menyinar kembali
      8 hours ago · · 1
    • Aliza Munira Manius Antara Utara dan Selatan ... Bias bahang singgah ditengah-tengah ..Jgn lah ada sengketa..andai kekusutan masih boleh dilerai..Maaf sy mencelah..Ad Rahman(Macho) :)
      8 hours ago via mobile ·
    • Ad Rahman Maaf teman semua, saya pastikan bila esok mentari melangkah dari peraduannya, keadaan akan tenang seperti sedia kala. Saya bertanggungjawab ;)
      8 hours ago via mobile · · 2
    • Ad Rahman K dia baru inbox saya setuju utk paste. Kita tunggu
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Aliza Munira Manius Bahasa menunjukkan bangsa ~ toleransi budaya mulia ... :) Tatkala api ternyala ..biar kita jadi air yg bisa memadam.
      8 hours ago via mobile ·
    • Rajendra Nath Tagore maka cukup, ......dan berlapang dada, menarik nafas lega
      8 hours ago ·
    • Yaya Suraya orang dewasa selalu begitu...indahnya dunia kanak kanak... hihii
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Rajendra Nath Tagore semoga ini menjadikan kita lebih dewasa dlm perkumpulan berkarya
      8 hours ago ·
    • Rajendra Nath Tagore yaya suraya.....blm mau lena?
      8 hours ago ·
    • Yaya Suraya rajendra mcm mane nak lena..menagih ayat ayat dari mu wahai rajendra yang entah dari mana asalmu...hihii
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Rajendra Nath Tagore hamba asalnya dari tanah yg sama dgnmu yaya, dan darah kita sama merahnya...
      8 hours ago ·
    • Yaya Suraya tapi pasti rasanya berbeza hihii
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Rajendra Nath Tagore apa yg dapat hamba bantu, agar anda pasti bhw hamba berada di tanah yg sama dgn kamu yaya?
      8 hours ago ·
    • Yaya Suraya bukan tentang tanah..tp rasa..maksudnya walaupun darah merah belum menjaminkan kesefahaman...
      8 hours ago via mobile ·
    • Rajendra Nath Tagore owh itu......asal saja paksi tetap sama di ka'abah, dan Tuhan kita ialah Allah, maka nantinya wujud suatu situasi ukhwah yg penuh berkah..
      8 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Apakala hatiku sudah retak seribu...apa guna sebuah
      kepercayaan
      kejujuran
      kesetiaan
      digulungkan dengan api kemarahan melulu

      lantas hatiku hancur berderai-derai
      diiringi air mata perjuangan yang telah dihanyutkan bersama kepercayaan yang hilang

      aku manusia yang punya hati dan perasaan
      dibiarkan macam tak ada hati dan perasaan

      lalu aku ingin pergi membungkus pilu
      kucampak jauh-jauh
      agar dapat kuberjuang lagi

      Tapi tak tahu adakah ku tega dilambung ombak derita lagi?
      PadaMU Tuhan kuserah segala untung nasibku
      Sebelum Engkau menjemputku pulang!
      8 hours ago · · 4
    • Yaya Suraya noted..
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Rajendra Nath Tagore ada apa kamu rabeah?.......bisa rajendra tahu?
      8 hours ago ·
    • Ya Umairah aduhaiiii~~ sila bawa bertenang.
      8 hours ago via mobile · · 2
    • Rajendra Nath Tagore hamba sudah tenang sama yaya.......ya umairah, anda mau turut tenang bersama kami berbicara tentang paksi dan hati?
      8 hours ago ·
    • Ya Umairah jgn dikusutkan lagi keadan yg sememangnya dah kusut. harap maklum!!!!!
      8 hours ago via mobile · · 2
    • Yaya Suraya sy xpndai brkarya..tp ape yg brlaku nie bru sy faham..kata2 lebih tajam dr mata pedang..
      8 hours ago via mobile · · 3
    • Rajendra Nath Tagore tapi yaya, kata2 sy tidak setajam pedang.....ia cuma sehelai cinta yg sy sulam bersama rindu...
      8 hours ago · · 1
    • Ya Umairah cuba bawa bersabar admind tgh bertungkus lumus menjernihkan keadaan
      8 hours ago via mobile · · 2
    • Yaya Suraya terlajak perahu boleh di undur...huhuu
      8 hours ago via mobile ·
    • Nor Anida sabar...hanya boleh ditangani dengan kesabaran. insya allah...jangan risau semua teman-teman
      8 hours ago ·
    • Ya Umairah jgn cepat melatah...alamakkk! napa sy plak yg bebel nie..sorry"!!
      8 hours ago via mobile · · 1
    • A'kay Ruddin Bawak bersabar dan beristighfar semua...leraikan benang tersimpul dengan hati yang sabar..
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Yaya Suraya mestilah rajendra....sehingga lesu ku membacanya hahaa
      8 hours ago via mobile ·
    • Rajendra Nath Tagore wah....yaya.....tidak lagi mau bicara sama hamba?
      8 hours ago ·
    • Ya Umairah raj~ paksi dan hati? mcm menarik jew..hohi
      8 hours ago via mobile · · 1
    • A'kay Ruddin Pastikan setiap tutur kata dan bicara kita di asah oleh akal terlebih dahulu...
      8 hours ago via mobile ·
    • Yaya Suraya mau mauuuu....tp mau tdo dl..
      8 hours ago via mobile · · 2
    • Rajendra Nath Tagore yaya meninggalkan hamba sepi sendiri......owh
      8 hours ago · · 1
    • A'kay Ruddin Tido lah yaya...hehehe :)
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Yaya Suraya rajendra...kamu tak pernah sepi....tp puisimu akan membuatkn sy sepi...smpai bl ianya akn berlarutan dgn kata kata..mana arah...mana tujuan....anda pasti???atau hanya mainan kata???hahaaa..nyte..
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Ad Rahman Kekawan baca lah apa yg dah dia post buat menjernihkan keadaan
      8 hours ago via mobile · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Rajendra...kamu kini boleh bertenang....
      aku di sini siapa yang ambil peduli
      hatiku hancur berderai-derai
      sederai harapan yang tiada erti
      aku bersedih... gelaklah dikau semahunya
      di atas kepiluan hatiku ini
      berhari-hari kuperah kudrat pemikiran
      tanpa memikirkan apa keuntungan
      rupanya balasan derita kalbu yang kuterima

      Biarpun mentari cerah esoknya
      menjanjikan bahagia
      untuk menutup kegerhanaan hati
      aku belum pasti adakah esok hatiku berbunga cinta lagi
      untuk meneruskan perjuangan yang melukakan ini
      dan esok aku belum pasti sama ada aku bernafas lagi

      jika pergiku nanti di anggap pembelot di medan juang
      akan kukatakan pada Tuhan
      hukumlah aku
      jangan mereka yang terhukum
      kerana aku telah ditakdirkan untuk menjadi lilin selamanya!
      8 hours ago · · 2
    • Rajendra Nath Tagore yaya.....arah hamba ke nirvana!
      8 hours ago ·
    • Rajendra Nath Tagore rabeah.....mari ke mari.......aku punya hikayat buat kamu, mari ku ceritakan...
      8 hours ago ·
    • Yaya Suraya rajendra..pergila kamu brjuang disana...
      8 hours ago via mobile ·
    • Ya Umairah raj~virvana tu apa eik
      8 hours ago via mobile ·
    • Rajendra Nath Tagore yaya, beri hamba suatu tajuk yg pasti untuk hamba juangkan...
      8 hours ago · · 1
    • A'kay Ruddin Brape org admin kat group ni??
      7 hours ago via mobile ·
    • Rajendra Nath Tagore nirvana?......ia suatu penempuhan JALAN paling unjung untuk menemui kekasih tercinta!
      7 hours ago · · 1
    • Yaya Suraya nirvana tu mcm tak best
      7 hours ago via mobile · · 1
    • Yaya Suraya tajuknya.... tiada kepastian
      7 hours ago via mobile · · 1
    • Rajendra Nath Tagore so what ur suggestion 4me dear?
      7 hours ago ·
    • Ayahanda Chik kiambang lambang semangat ukhwah sejati.....biar biduk membadai namun kasihnya tetap kembali bertaut menjadi satu....lupakan sebarang sengketa.....bermaaf2an.....ampunkan salah silap.....kembali bangun dan bersatu membina ummah dan persahabatan sejati.....jadilah insan setabah ombak.....setia dan sedia melangkah terus walaupun badai menanti di hadapan.....sayangnya pada pantai tak pernah padam.....rindunya tak pernah surut.....walau kasihnya nanti pasti terlerai di pesisir laut....ayuh sahabat....kembali ceriakan wall ini dengan semangat baru....
      7 hours ago · · 6
    • Rajendra Nath Tagore tentu ada yaya.....kepastiannya bila kita sampai pada penghujung
      7 hours ago · · 1
    • A'kay Ruddin Sokong apa yang ayahanda ucap dan kotakan itu...rapatkan ukhuwah jauhi musibah!!!isya'allah....amin ya allah...
      7 hours ago via mobile · · 2
    • Yaya Suraya yaya is going to sleepp...jaga diri hiasi peribadi..nyte abg2 & kakak2.... ♥
      7 hours ago via mobile · · 2
    • Rajendra Nath Tagore jgn lupa bismillah yaya....heheh
      7 hours ago ·
    • Ya Umairah buang yg keruh kita ambil yg jernih
      7 hours ago via mobile · · 2
    • Ya Umairah nite yaya..nanti mimpikan virvana..hiho
      7 hours ago via mobile · · 2
    • A'kay Ruddin Selamat beradu yaya...!!
      7 hours ago via mobile ·
    • Rajendra Nath Tagore wah.....hamba di tinggalkan bersama ya umairah......makanya, apa paksi yg harus kita pegang ya umairah?
      7 hours ago · · 1
    • A'kay Ruddin akay pun ada juga ni..hahaha
      7 hours ago via mobile · · 2
    • Ya Umairah raj~ mira mau pergi sampai ke langit ke tujuh..bolehkah tuan hamba membawa hamba kesana
      7 hours ago via mobile · · 1
    • Rabeah Mohd Ali ERTI SEBUAH KESETIAAN DAN KEJUJURAN

      Hajat di hati ingin kutaburkan selaut karya di medan juang
      di grup ini hingga terhenti nafas terhentilah pena
      dalam keterujaan aku berkarya
      datang ribut membadai kalbu
      hingga hatiku hancur lebur diheret ombak yang membara
      jasad ku kosong tiada hati berbunga cinta perjuangan lagi
      mana hendak kuletakkan jasad yang berjiwa kosong?

      Oh! Tuhan
      Aku insan yang selalu diduga
      Kembalikan jiwaku yang kosong ini
      Agar bisa tenang setenang air di kali
      Kembalikanlah semangat juangku yang berharga ini
      Agar aku bisa berjuang bersama mereka yang memahami
      Erti sebuah kesetiaan dan kejujuran

      Karya Rha NS
      6 Januari 2012
      7 hours ago · · 2

  • (PETIKAN DARIPADA GRUP KARYA KITA - BAHASA MENUNJUKKAN BANGSA)
    6 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;