Wednesday 4 January 2012

TUTUP SATU PINTU ALLAH BUKA LUASKAN PINTU-PINTU YANG LAIN UNTUK AKU PERJUANGKAN BAHASA BANGSAKU



Aku masih ingat lagi tika namaku dimasukkan ke group belia remaja muda
Aku amat teruja sungguh mengujakan
Aku semahunnya menyiarkan karyaku di group tersebut
Aku meniupkan bara perjuangan di hati mereka untuk memburu kejayaan
Aku suka dan banyak idea tercerna
Aku tak jemu-jemu memberi cadangan
Aku memang minat memberi apa jua cadangan
Tapi kebahagianku tak lama
Aku tak kisah kalau aku tidak dihormati sebagai manusia
Tapi hatiku hancur lulur apabila karyaku dipersendakan oleh mereka
Katanya aku telah mencabar kewibawaan admin
Allahu Akbar tidak terfikir pun aku hendak mencabar admin
Setiap kali aku siarkan karya mereka padamkan
Dan amat menyedihkan aku apabila namaku dipadamkan di group tersebut
Yang ku ingat sampai sekarang
"Maaf ini bukan group sastera...kami tak berminat dengan duniamu ...duniamu duniaku tak sama...pergilah ke group yang sesuai dengan jiwamu...."
· · · 6 hours ago near Petaling Jaya


  • Ad Rahman and 5 others like this.

    • Ad Rahman Disini tempatnya yang Rabeah dialukan sangat ;)
      about an hour ago via mobile · · 1

    • Nor Anida disini tempatnya rabeah..disini lah wadah untuk kita berkarya
      about an hour ago · · 1

    • 'Cato Enzo Erkkk.. Post karya pun boleh dikaitkan denagn "mencabar admin" ke? Kata suruh berkongsi...
      about an hour ago · · 1

    • Ad Rahman Betul
      about an hour ago via mobile · · 1

    • Rabeah Mohd Ali Ya biarpun aku menangis dalam sendu lantaran sikap mereka padaku...tapi aku tetap sayangkan mereka kerana mereka adalah pewarisku...mana tahu satu masa nanti mereka akan terkasih denganku biarpun itu semua cuma bayanganku itu pun sudah memadai untukku. Dari kejauhan ini aku mendoakan mereka agar dapat terima aku apa adanya...dan pada kalian aku amat terharu kerana sudi terima karyaku untuk bersiaran dan kalian sudi membacanya pun sudah mebahagiakan aku...Terima kasih Tuhan Kau Kurniakan sahabat seperjuanganku yang sama-sama minat berkarya.
      about an hour ago · · 1

    • Nor Anida admin nya tak sepandai rabeah lah tu...
      about an hour ago ·

    • 'Cato Enzo Bila sebut Belia Remaja Muda, mestilah aktivitinya pelbagai.. Kenalah tu dengan namanya..
      about an hour ago · · 1

    • Nor Anida belia remaja sekarang mana lah mahu begini...adalah juga tetapi mereka permudahkan bahasa mereka dengan cara mereka.
      about an hour ago · · 2

    • Rabeah Mohd Ali Pabila dalam hati ada benci...bahasa yang baik takkan jadi penawar...ku diundurkan bukan bererti aku kalah....Tutup satu pintu Allah buka luaskan pintu-pintu yang lain untuk aku perjuangkan bahasa bangsaku.
      about an hour ago · · 2

    • Nor Anida betul rabeah..memperjuangkan bahasa dan budaya kita bukan hanya satu lorongnya. tertutup satu lorong akan terbuka beribu lorong yang lain
      about an hour ago · · 1

    • Rabeah Mohd Ali Di antara lorong...inilah tempat yang sesuai aku berkarya semahunya...terima kasih untuk kalian semua kerana sudi berkawan dengan karyaku juga berkawan denganku yang tak punya apa-apa ini...aduhai sedihnya aku....terharunya aku punyai kawan sebaikmu...
      about an hour ago · · 1

    • Ad Rahman Dalam menguji Allah menyusun sesuatu untuk kita
      about an hour ago via mobile · · 2

    • Nor Anida rabeah tahu ada cerita disebalik penubuhan group ini...admin lebih tahu. hasil perbincangan bersama ia tertubuh. menyambut salam teman sealiran..tujuannya agar semua boleh berkarya dan tidak terpinggir
      about an hour ago · · 3

    • Rabeah Mohd Ali Ya aku amat yakin itu...Allah tidak membiarkan hambaNya yang teraniaya...kerana seikhlas hati aku ingin menabur budi dan menyayangi mereka ...mereka adalah pewaris bangsaku pewaris bahasa bangsaku.
      about an hour ago · · 1

    • Rabeah Mohd Ali Tapi aku tertanya-tanya sampai saat ini siapakah yang memasukkan namaku ke group ini yang tak pernah terfikir olehku...yang terpinggir ini....terima kasih kepada nya...
      about an hour ago · · 2

    • Ad Rahman Kak Salmah Mohammed yang add Rabeah di sini. Kenal?
      about an hour ago via mobile · · 1

    • Rabeah Mohd Ali Pernah dengar nama tapi tak kenal orangnya terima kasih kak sal...kerana sudi calonkan namaku di kumpulan ini yang tanpa dugaku...moga Allah membalas segala kebaikmu...Amin
      39 minutes ago ·

    • 'Cato Enzo Maaf ya, ada sedikit pembetulan.. Ayahanda Chik yang masukkan Rabeah Mohd Ali ke dalam group ini.. Harap maklum.. PEACE..
      34 minutes ago · · 1

    • Rabeah Mohd Ali Terima kasih Ayahanda Chik terima kasih Cato terima kasih Kak Sal terima kasih Ad Rahman terima kasih Nor Anida terima kasih semuanya kerana tidak meminggirkan aku sendirian berkarya...
      24 minutes ago · · 1

    • 'Cato Enzo Semoga Rabeah Mohd Ali dan rakan-rakan yang lain terus sukses dalam berkarya.. :)
      20 minutes ago · · 1

    • Rabeah Mohd Ali Termasuk kamu Cato Enzo.Kamu boleh berkarya semahumu tanpa jemu...
      16 minutes ago · · 1

    • 'Cato Enzo Insya'Allah.. :)
      14 minutes ago · · 1



  • (PETIKAN DARIPADA GROUP KARYA KITA)
    4 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;