Tuesday 29 May 2012

BERSULAMKAN KASIH DALAM IMAN


  • Rabeah Mohd Ali shared her own photo.
    SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
     ·  ·  · Monday at 11:05am · 
    • You and Werdys Kalbary like this.
      • SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!

        Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu
        Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
        Setega itu kau bilang kau tak sempurna
        Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu

        Tapi kau lupa akan janji mu padaku
        Bersumpah akan setia denganku
        Takkan melupakan aku
        Takkan memutuskan cinta

        Dalam senyap kau yang sengaja
        Memutuskan kasih dan cinta
        Yang telah kita bina
        Atas dasar keluhuran cinta sejati

        Kau sepi tanpa berita
        Kau menghilang entah ke mana
        Aku yang menanggung rindu
        Aku yang terdera rindu

        Di ombak rindu aku melepaskan rinduku padamu
        Pada ombak rindu kulaungkan namamu
        Tapi launganku tak kau balas
        Laungan itu bergema balik padaku
        Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
        Seakan balikan laungan rinduku itu adalah
        Jawapan rindu darimu...
        Aku berlari-lari di pesisir pantai
        Sambil bermain air laut yang mula pasang
        Rupanya dari pagi ke petang
        Aku menunggumu di pantai
        Yang sepi tapi bergema dengan laungan
        Ombak rindu...

        Hanya ombak rindu yang mengerti
        Perasaan cintaku padamu....

        Adakah pengorbanan cintaku ini
        Kau anggap aku menzalimi cintamu?

        Bukalah matamu
        Bukalah hatimu
        Jika kau tahu menilai cinta suciku
        Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu

        Kerana menantimu satu penyeksaan
        Merinduimu satu penderaan jiwa
        Mencintaimu memakan diriku
        Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
        Di ombak rindu...

        Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
        Cintamu nan palsu...
        Maafkan aku duhai
        Kekasih yang telah melukakan hatiku
        Bagaikan ombak menghempas pantai!

        Karya Putri Rimba Niagarra
        28 Mei 2012

        Norma Minan:

        inspirasi bunda sangat tinggi...
        ajari aku bunda...

        Rabeah Mohd Ali:

        Baca dan hayatilah karyaku nanda dan seringlah berkomunikasi dengan karyaku...insya-Allah kau akan pelajari dari situ sayang....kalau kulambat menjawabnya...sabarlah menanti...Insya-Allah kujawab selagi mampu...dan aku ingin suka sekali saling berbagi ilmu tanpa jemu....Aamin.

        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
        28 Mei 2012
        Monday at 11:11am ·  ·  1
      •  JANGAN KUNCI PINTU CINTAMU

        Kenapa harus dikunci pintu cintamu
        izinkan aku mengetuk
        mengucapkan salam sejahtera
        duhai puteri yang kucintai
        izinkan aku bertahta di hatimu
        mencintaimu seikhlas hati
        menaburkan bunga-bunga
        cinta suci tanpa debunga pemalsuan.

        Mempelangikan hidupmu
        yang sepi dan suram
        ku akan bahagiakanmu
        sepanjang hidupmu
        percayalah padaku sayang
        cintaku sepenuh hati
        tanpa ada kecurangan
        aku bersumpah setia padamu
        untuk memadu cinta
        di dunia hingga ke Syurgawi.

        Nanti cinta kita
        bersulamkan kasih dalam iman
        usah diragui cintaku lagi
        kutunggu hatimu terbuka untukku.

        Jika tiada realiti cinta kita
        bermimpilah aku bahawa kau membalas cintaku
        itupun sudah memadai untukku
        menagih cintamu tak kesampaian
        kau bukan milikku...
        aku pasrah dan redha.

        Karya Putri Rimba Niagara
        28 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;