Wednesday 30 May 2012

MELENTUR LONGLAI AKU GAGAHI BERSAMA SISA-SIA SEMANGAT





    • Rabeah Mohd Ali shared Lisa Arif's photo.

      sebatang aku

      dalam mengharung detik ini
      aku terasa kesendirian
      naif meredah keseorangan
      punya langkah memberat
      susunan lemah
      tiada bermaya
      angin lembut menghempas
      tubuh sebatangku meliuk
      melentur longlai aku gagahi
      bersama sisa-sisa semangat
      bengkak dan berdenyut

      By: Lisa Arif
       ·  ·  · Monday at 7:13pm · 


      • You and Nur Hidayati like this.

        • Rabeah Mohd Ali DI OMBAK RINDU AKAN KUNANTIKAN KARYAMU

          Duhai rakan sastraku yang disanjungi
          Maafkan aku kerana tak dapat setia denganmu
          Aku cuba pertahankan kesetiaan
          Untuk setia selamanya denganmu
          Tapi tak tahu entah badai mana
          Yang datang hingga aku tak tega
          Mempertahankan kesetiaan

          Ketahuilah kau
          Sekali tangan berjabat salam
          Selamanya akan setia
          Sesetia ombak pada pantai

          Aku tak tega terjangan ombak
          Teramat dahsyat
          Hingga aku dilambungkan tinggi
          Lalu dihempaskan
          Tanpa ehsan

          Kecederaan di tubuhku
          Masih lagi aku boleh bertahan
          Tapi luka parah di hatiku
          Bagaikan ditoreh-toreh
          Hancur berkecai
          Hingga aku tak mampu
          Untuk mengungkapkan
          Kata-kata bermadah
          Pujangga pada mu

          Aku tak tahu
          Apa khilafku
          Hingga ombak
          Yang mengaku setia pada awalnya
          Telah berubah
          Madu yang kuberi
          Racun yang dibalas

          Ombak bicaralah padaku....
          Apa salahku padamu?

          Kenapa kau mengundangku
          Untuk merinduimu
          Tapi setelah kuberikan hati setulusnya
          Ini balasan yang kau berikan padaku?
          Bilang samaku? Bilang? Bilang?

          Jikalah terjanganmu itu boleh
          Memuaskan hatimu
          Karna ingin membalas dendam
          Tapi kenapa aku????

          Apa dosaku padamu?
          Jahat sangat ke aku
          Hinggga kau lukakan
          Hatiku sebegini rupa

          Air mataku yang mengalir deras ini
          Lukaku yang parah ini...
          Boleh membuatkan kau ketawa puas
          Silakan...
          Jika kau rasa tak bersalah silakan

          Karna aku tak tahu apa salah aku
          Padamu...
          Biarlah pena bisu ini menjadi saksi
          Yang aku telah buangkan namamu
          Di ombak rindu
          Biarpun hatiku menafikan
          Aku kena akur
          Yang kau bukanlah kawan
          Yang boleh menjanjikan bahagia
          Untuk aku berkarya bersamamu...

          Ketiadaan aku... berkaryalah semahumu
          Percayalah dari jauh aku sentiasa
          Menyokong kamu berkarya
          Karna dunia karyamu adalah duniaku

          Maafkan aku rakan sastraku
          Karna terpaksa berpisah denganmu
          Tanpa pintaku
          Moga kau bahagia di samping
          Teman-temanmu yang hebat
          Berpuisi...
          Apapun aku ucapkan terima kasih
          Pada mu yang telah mengundang aku
          Ke group mu untuk berkarya...
          Salam kemaafan puisi
          Salam perpisahan untukmu
          Cuma satu harapanku sudi doakan aku
          Kebahagiaan dunia akhirat untukku
          Setiap karya mu sentiasa
          Tersemat di hati ku
          Biarlah aku selamanya menjadi
          Pungguk rindukan rang bulan
          Di ombak rindu kan ku nantikan
          Karyamu ...

          Karya Putri Rimba Niagara
          28 Mei 2012

          Monday at 7:15pm ·  ·  1
      • KARYA LISA ARIF &  PUTRI RIMBA NIAGARA
        31 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;