Thursday 31 May 2012

MOGA ALLAH MEREDHAI HIDUP DAN MATI KAMI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN


    • .
  • OMBAK RINDU

    Kekasihku…
    Umpama ombak yang senantiasa mendera pantai
    Begitu pula kasih ku padamu yang tak sanggup ku lerai
    Ku cintai dirimu
    Dengan segenap rinduku
    Walaupun ku tahu
    Tanganku terkulai
    Meraihmu dalam gapai
    Ku langkahkan jua kakiku
    Mengejar pesonamu
    Walau kutahu jika pada akhirnya
    Kan terdampar di ombak rindu

    kekasihku…
    tengadahkan wajah pualammu ke wajahku
    untuk kucium bibirmu di birai waktu
    agar saatnya nanti tiba
    kereta kencana menjemput kita
    kau dan aku
    telah sedia…

    -------
    West Borneo, 28 Mei 2012
    Werdys Kalbary
     ·  ·  · May 28 at 1:00pm
    • You and 6 others like this.
      • Rabeah Mohd Ali DI HAMPARAN SEJADAH CINTA

        Kekasihku...
        Jika itu adalah suratan
        Takdir cinta Anugerah daripada Ilahi
        Kuterima dengan rasa syukur

        Di hamparan sejadah cinta
        Doaku termakbul
        DIA mengurniakan cinta
        Yang kudambakan
        Agar sama-sama
        Membawa bekalan pulang
        Ke negeri abadi

        Cincin Cinta Permata Syurga adalah bukti
        Cinta kita tulus ikhlas kerana-Nya

        Pabila kereta kecana menjemput kita
        Kau dan aku telah bersedia
        Duduk bersanding
        Di pelamin cinta Syurga Ilahi
        Kasihmu kasihku
        Bermula di situ
        Kerana di situlah
        Bermulanya cinta
        Dalam redha Ilahi
        Bahagia...
        Bersumpah setia untuk meneruskan percintaan
        Hingga ke Syurga-Nya
        Kerana yakinkan cinta suci kerana-Nya

        Hanya DIA kusandarkan harapan cinta kita
        Moga selamanya bahagia...

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        28 Mei 2012
        May 28 at 1:08pm ·  ·  1
      • Tokka Sianipar ga jamanx bgni lg bro skrg duit dn mobil..
        May 28 at 2:33pm via mobile ·  ·  1
      • Werdys Kalbary hehe, terima kasih bro Tokka Sianipar,
        pepatah mengatakan lain padang lain belalang
        lain lubuk, lain pula ikannya
        rambut boleh jadi sama hitam
        namun hati dan perasaan berbeda jua
        apalah artinya duit dan mobil
        yang dibangga-banggakan
        hanyalah kemewahan semu
        padahal dunia adalah persinggahan sementara
        dan kita nantinya
        pun hanya menyisakan rangka pada jasad yang renta
        apa yang kau banggakan
        pada jiwa yang tipis iman
        yang pangling pada jalan Tuhan...
        May 28 at 6:01pm ·  ·  3
      • Rabeah Mohd Ali MOGA ALLAH SWT MEREDHAI HIDUP MATIMU USTAZ

        Redha perlu dicari
        Bukan dinanti

        Inilah kisah yang ingin kukongsikan bersama pembaca alam maya
        Sebagaimana yang diceritakan oleh salah seorang ustaz kepadaku

        Ceritanya bermula begini.

        Ini pengalaman ustaz itu sendiri yang kerjayanya sebagai pendakwah mahu menyebarkan agama Allah Azzawajallah...apa yang dilakukan hanyalah mahu memcari Redha Allah SWT di kala dia hidup dan mati.

        Pengalamannya bersama Mat Rempit.
        Ustaz rela dirinya dipukul
        Disepak terajang dengan besi
        Hingga berdarah-darah
        Bengkak-bengkak urat sarafnya
        Semata ingin menjalankan tugasnya sebagai khalifah Allah SWT
        Berkat kesabaran ustaz
        Mat rempit itu diberi Allah SWT
        Nur Hidayah Kasih-Nya
        Mat rempit tersebut kini menjadi
        Seorang Hafiz Al-Quran
        Atas bimbingan ustaz

        Pengalamannya bersama
        Ketua Babi Hutan

        Ustaz bersama dua tiga orang
        Ingin pergi berdakwah
        Disebuah perkampungan orang asli
        Yang semuanya bukan menganuti agama Islam
        Dalam perjalanan ke sana
        Di petengahan jalan
        Kenderaan mereka dihadang oleh
        Sekumpulan babi hutan
        Ustaz keluar dari kenderaan
        Bertemu dengan ketua babi hutan
        Kerana dia sudah letakkan
        Hanya Allah sahaja yang ditakuti
        Dengan berani dia
        Berkata dengan ketua babi hutan itu

        Mata bertentangan mata
        Ketua babi hutan merenung mata ustaz
        "Duhai babi hutan sungguh pun engkau babi
        Tapi kau redha dengan asal kejadianmu
        Menjadi haiwan yang dilarang dimakan dan disentuh
        Oleh Pencipta-Mu...mulianya kamu biarpun kamu
        Bergelar babi...sifat redhamu amat tinggi...aku salut padamu babi..."
        Ketua babi hutan itu menganggukkan kepalany tanda bersyukurnya
        Dia pada Penciptanya yang mentakdirkan dia menjadi babi dan dia redha. Tergenang air mata ustaz penuh mengharu birukan jiwanya di kala itu.
        "Babi...kau redha dengan hidupmu yang selamanya haram
        Aku mahu ke seberang sana...untuk mencari redha Allah maka berilah
        aku laluan agar aku dapat menyebarkan agama Allah..."

        Ketua babi hutan menganggukkan kepalanya dan memberikan isyarat kepada semua sekumpulan babi hutan yang mengerumuni kenderaan
        ustaz ..agar pergi dari situ.

        Ustaz selamat pergi ke perkampungan orang asli dan berjaya mengislamkan sekampung orang asil tersebut.
        Syukur Alhamdulillah kepada Allah sebanyak-banyak-Nya

        Kepada ustaz pendakwah yang hidupmu penuh fisabilillah
        Kami doakan moga Allah SWT meredhai hidup dan matimu nanti
        Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        25 Mei 2012

        SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN

        Sahabat...
        Biarpun nyawamu sudah habis
        Tapi rohmu masih hidup
        Hidup dan terus hidup
        Tika jasadmu hidup...
        Kita tahu wujudnya roh
        Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
        Selama kita hidup
        Pabila kita solat bertemu Tuhan
        Allah nampak kita
        Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
        Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat

        Bila kita sudah bergelar roh
        Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
        Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
        Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
        Bukan manusia lagi yang hidup
        Mereka yang hidup tak nampak kita
        Tapi kita nampak mereka
        Sedang meratapi kematian kita
        Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
        Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
        Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...

        Yang bermakna sekarang...
        Bekalan yang di bawa...
        Ye bekalan...
        Allahu Akhbar ....
        Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
        Yang menciptakan aku...
        Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
        Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
        Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
        Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
        Serasa mahu aku dihidupkan semula
        Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
        Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
        Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
        Masa untukku sudah tamat
        Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
        Berhidup di bumi Tuhan.
        Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
        Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
        Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
        Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
        Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
        Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
        Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

        Karya Putri Rimba Niagara
        28 Mei 2012
        (PETIKAN DARIPADA BORNEO DALAM INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI)
        28 Mei 2012
        May 28 at 6:07pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

        Tidurku lena yang panjang;
        Terkeduku bila terjaga dari lena;
        Aku menyesal memanjang,
        Alam barzah menantiku dari lena.

        Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
        Air mata penyesalan sudah tiada erti;
        Lenaku di dunia membawaku ke sini,
        Alam barzah yang sedia menanti.

        Datang ke sini tanpa bekalan,
        Aku menyesal terlepas peluang;
        Peluang yang diberiNya kubiarkan,
        Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

        Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
        Mahuku berbuat segala amalan;
        Berbuat baik pada Allah jua manusia,
        Agar dapat kutebus segala penyesalan.

        Tapi apakan daya nasibku malang,
        Aku yang menempah nasibku begini;
        Bukan Allah tidak memberiku peluang,
        Ketika hidup aku orang yang rugi.

        Menyesal aku sendiri,
        Merana aku sendiri;
        Kini aku menyendiri,
        Alam barzah meranaku sendiri.

        Oh! Tuhan di pagi yang mulia dan penuh berkat ini
        Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
        peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
        Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
        Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas
        terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
        Amin Ya Rabbal ALamin.

        Karya Putri Rimba Niagara
        28 Mei 2012
        May 28 at 6:09pm ·  ·  1
      • Werdys Kalbary subhanallah dinda Rabeah...
        beginilah jalan hidup seorang muslim yang beriman
        tak pernah patah semangat walau diterjang zaman
        tak tergiur duit dan mobil sedan
        semuanya terpasrahkan ke pangkuan Tuhan...
        May 28 at 6:12pm ·  ·  1
      • Rabeah Mohd Ali DUNIA YANG HINA

        Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
        (Riwayat al-Tirmizi)
        May 28 at 6:14pm ·  ·  3
      • Rabeah Mohd Ali BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AAZAWAJALLAH

        Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
        (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
        May 28 at 6:22pm ·  ·  1

        (PETIKAN DARIPADA GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG)
        1 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;