Wednesday 30 May 2012

BIARLAH ANAK CUCU CICIT KITA MENJADI SAKSI DAN SELALU BERKALI-KALI MEMBACA GURINDAM SAIR-SAIR MU DAN SAIR-SAIR KU


  •  
  • RINDU YANG HILANG

    saat kau susuri jalan
    gelap! pekat!
    bayangan rinduku
    melenyap hilang
    tanpa di duga
    sirna
    pelangi malam
    mengundang rinduku
    untuk menapak semula
    di manakah rindu yang hilang?

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    30 Mei 2012
     ·  · 19 hours ago · 
    • Nur Hidayati likes this.
      • Kedaton Kraton Wahyu Utama sayang didalam ridumu aku selalu ada dialam RohSucimu dan menjadi cahaya penerang semangat hidupmu selalu dan selalu untuk ber karya sayang....krena engkau sesungguhnya telah aku pilih sebagai salah satu putri Kedaton kan kulikskan sebagai salah satu Bidadari Bidadri Pesona Wisata Nusantara Pesona Kedatn Kraton Wahyu Utama kraton kerajaan Surga Nagari Dmgeng Istana Mosium Lukisan Raja raja Senusantara Sedunia kan Ku bangunan ,,,sebagai salah satu central Ast Pesona Wisata Nusantara Dunia nan mempesona nan menakjubkan ....... sesunnguhnya pun saya selalu rindu bersapa karya dengan mu wahai bidadari penyairku walau aku dijogja enkau di Kuala lumpur Rasanya aku ada hidup dialam istana hati cinta kasih sucimu nan abadi ......ayo lah semangat berkarya sayang .... Akan aku EXpos adindaku sebagai salah satu penyair terbesar di ahkir zaman ini ....biarlah anak cucu cicit kita menjadi saksi dan selalu berkali kali membaca gurindamu dan sair sairmu dan sair sair mu sair sairku ku.........
        16 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali CINTA SESAMA MAKHLUK HANYA SEMATA KERANA-NYA

        Duhai Putra Arjunaku...
        Pabila linangan air mata sudah tak bemakna lagi
        Pabila kesetiaan sudah tak kupercayai lagi
        Pabila cinta suci mana yang hendak kusetia lagi
        Dalam meniti kehidupan hatiku gundah gulana
        Tak henti dilanda gerhana

        Namun ku masih berharap
        Sinar Kasih-Nya
        Agar ehsan-Nya padaku
        Memadamkan gerhana
        Yang tak henti melanda
        Hingga hilang semangatku
        Untuk berpena

        Tahukah kau Putra Arjunaku
        Aku punya hati dan perasaan
        Aku bukan robot
        Adakalanya aku tak bermaya
        Untuk meneruskan
        Perjuangan ini...

        Karna hidup ini coma
        Setetes coma
        Kugagahi juga untuk terus
        Melangkah ke hadapan
        Biarpun dalam keadaan
        Lemah tak bermaya
        Mujur semangat yang DIA
        Bekalkan aku berkarya
        Semampu daya
        Tanpa mengharap belas
        Ehsan dari yang bergelar insan
        Yang boleh menjanjikan apa saja...

        Kini yang kuharapkan
        Ehsan dari-Nya
        Kerana
        Hidup dan matiku
        DIA yang uruskan
        DIA lah pengurusku
        Yang paling kupercaya dan yakini

        Biarpun aku ditertawakan
        Biarpun aku deprsendakan
        Jutaan kali
        Aku sudah tak hiraukan lagi
        Yang ada di hatiku

        Cuma DIA yagn memahami
        Apa mahuku
        Kerana DIALAH selalu
        Memujukku
        Akan sampai tiba masanya nanti
        Aku berangkat pergi
        Bertemu-Nya

        Ukiran daunan kasih
        Yang kutulis dengan setulusnya kasih
        Pada semua yang ada di langit dan di bumi
        Yang kutinggalkan untuk penghuni bumi
        Tanda aku kasih dan sayangkan mereka
        Hingga aku berangkat pulang bertemu-Nya

        Selamat tinggal semuanya
        Selamat tinggal
        Dan sudilah terima... kasih dan sayangku
        Setulusnya kasih
        Yang kutinggalkan
        Di daunan kasih cinta
        Dunia akhiratku
        Pada semua yang hidup di muka bumi ini

        Inilah di sebalik
        Dugaan yang Allah uji aku
        Sepanjang aku berhidup menumpang
        Di muka bumi-Nya ini

        DIA uji aku dengan ketandusan cinta
        Tapi dalam masa yang sama
        DIA bukakan khashaf Cinta-Nya
        Agar dapat aku mengukirkan
        Cinta-cinta pada semua makhluk-Nya
        Di ukiran daunan cinta kerana-Nya
        Dan aku bahagia dalam syukur
        Sebanyak-banyak-Nya kepada-Nya
        Tuhan Yang Menciptakan Cinta
        Cinta semasa makhluk
        Hanya semata kerana-Nya

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        31 Mei 2012
        13 hours ago · 
      • Kedaton Kraton Wahyu Utama Sayang kenaapa pagi ini putri rimbaku mengirimkan puisi penuh derai air mata puitis sayang.......dariawal aku baca puisimu aka telah mengagumimu dalam keadaan adinda menagis pilu pun jadi karya sair yang indah itulah menunjukan adik seorang seniman hebat seniman sejati sastrawan sejati penyair sejati.........di jogja pun aku ada sahabat .....yang hidupnya terlunta lunta ....karean dimakan usia ia sorang laki laki ....penuh jiwa patriotisme ... ia sangat bangga jika jumpa denang ku dan selalu ,memberikan secarik selembar dua lembar puisi puisi karyanya ..... dan aku terima dengan senang hati dan ku beri semangat untuk hidup selalu berkarya.....ia bukan sorang ber pendidikan ,,, ia tinggal di kampung ...rakyat ....dulu sempat aku lihat ia jualan rokkok ...sambil jaga parkir kendaraana ... tapi fisik nya telah tua kini aku lihat kakinya pincang dan jalan disangga krak penyangga jalan... ... saya sering melihatnya keliling jalan jaln keman ia suka ...... hati saya menamgis melihat nasib sahabat ku itu aku tau hatinya hidupnya penuh dengan karya puisi ..............aku sering menyapamya itu membuat ia semakin semangat berkarya..........
        3 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Duhai putra Arjuna ku...
        Aku menulis dari hati
        Aku menulis dari jiwa
        Aku menulis dari kalbu
        Bukan nama yang menjadi buruanku
        Cukuplah sekadar
        Karyaku sentiasa
        Ada di hati pembaca
        Yang sudi mengerti
        Betapa aku sayangkan mereka
        Setulus hati
        Semata kerana-Nya
        3 hours ago · 
      • Kedaton Kraton Wahyu Utama Aku Seniman pula aku mengerti apa yang dinda rasakan marilah kita seiring sejalan dalam melahikan karya karya yang lahir dari kalbu ini karena itu lah ungkapan suci jiwa seniman .... apa yang telah aku utarakan itu bagiku merupakan program kerja kita ......hanya waktu tabah dan menuju impianitulah yang aku inginkan .......sehingga karya karya kita menjadi semakin berati.........walau pagi ini saya belum sempat pula kosentrasi menapa melangkah ketujuan .... sejauh mana kita capai biar Tuhan llah yang mengaturnya.............. ayoh semangatlah berkarya sayang ........
        3 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali KEINDAHAN KASIH SAYANG DI SYURGA

        Duhai kanda peniup roh untuk dinda terus berkarya
        Sentiasa memahami dan menghargai karya-karyaku
        Di kala semangatku hilang ditelan kabus malam
        Di kala airmata sentiasa menjadi tintaku berpena
        Menulis sepenuh hati sepenuh jiwa
        Hanya yang mengerti bahasa hati bahasa jiwa
        Betapa hidup ini didambakan kedamaian hati nurani nan suci indah
        Moga Allah memakbulkan segala usaha kita
        Dan ada Nilaian Di Sisi-Nya
        Pabila kita sampai ke Pangkuan Ilahi
        Insya-Allah Aamin

        Bila tiada kita nanti
        Karya-karya yang ditinggalkan
        Adalah lambang cinta kita
        Pada semua anak cucu
        Yang tercinta di muka bumi ini
        Berkat menghayati karya-karya kita
        Mereka sentiasa menghargai
        Cinta sesama atas dasar
        CINTA DAN SAYANG KARNA-NYA
        Pasti hidup bagaikan ahli Syurga
        Sayang menyayangi
        Rela berkorban harta dan nyawa
        Demi mengharap redha Ilahi
        Tika hidup dan mati
        Itulah dunia yang kita dambakan di kala hidup
        Kini dihayati dan dialami oleh
        Anak cucu dunia yang tercinta!

        Syukur Ya Allah...
        Di kala usiaku yang tersisa ini
        Kau masih memberi aku peluang
        Untuk mengukirkan puisi gurindam syair pantun
        Mengenai betapa agungnya cinta kasih dan sayang
        Kepada sesama makhluk-Mu setulus ikhlas
        Hanyalah Kerana-Mu...

        Dengan Kuasa-Mu Yang Maha Berkuasa
        Dengan Nama-Mu Yang Maha Agung
        Dengan Sifat Pemurah-Mu Yang Tak Terbatas
        Dengan Sifat-Mu Yang Maha Penyayang Pada Semua Hamba-Mu
        Dengan Limpahan Nur Hidayah Kasih-Mu

        Kau kumpulkan kami dan anak cucu kami
        Di Syurgawi bersama menikmati
        Keindahan kasih sayang di Syurga
        Yang abadi selama-Nya
        Seabadi Cinta-Mu pada hamba-Mu
        Aamin Ya Rabbal A'Lamin

        DOA MOYANG UNTUK SELURUH ANAK CUCU PENGHUNI BUMI TERCINTA!
        KENANG MOYANG DALAM DOAMU SAYANG...

        MOYANG YANG SENTIASA MENYAYANGIMU KARNYA-NYA
        MOYANG RABEAH MOHD ALI
        31 Mei 2012
        2 hours ago · 

        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
        31 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;