Wednesday 30 May 2012

SEMOGA ALLAH MERAHMATI PENYUSUNAN KALIMAT INDAH INI JUGA YANG MEMBACANYA YANG MERENUNGNYA YANG MENYEBARKAN UNTUK MANFAAT BANYAK



    • AKU INGIN BERTANYA HAI KAWAN

      Aku ingin bertanya padamu kawan
      Bila malaikat maut telah datang
      menjelang tiba tanpa persetujuan
      apakah aku tengah dihiasi iman
      atau kemungkaran?

      Aku ingin bertanya lagi hai kawan...
      Bila tubuhku telah kaku diselimuti tanah
      dan ditinggalkan Apakah aku melihat
      pemandangan kenikmatan atau kepedihan?

      Aku ingin bertanya lagi hai kawan
      Bila aku terbangun dari kuburkan
      dan menuju ke pengadilan Apakah aku diliputi
      cahaya atau keringat panas deras bercucuran...?

      Aku ingin bertanya lagi hai kawan
      Bila diberikan kitab amalku yang tidak satupun
      terlupakan Apakah aku menerima dari arah kanan
      atau dari belakang badan.

      Aku ingin bertanya lagi hai kawan...
      Bila aku dipanggil mengadapNya dengan serangan
      dakwaan Apakah aku bersilat kata atau anggota
      tubuhku yang menerangkan?

      Aku ingin bertanya lagi hai kawan
      Bila aku diperlihatkan di hadapan manusia akan
      segala perbuatan Apakah aku akan dapat berdiri
      tegak atau tersungkur mahu dihentikan?

      Aku ingin bertanya lagi kawan...
      Bila aku disuruh menaiki neraca amal seimbang
      tiada kecurangan Apakh aku melihat neraca amal
      baikku berat atau ringan?

      Aku ingin bertanya lagi hai kawan...
      Bila aku melintasi shirat yang amat panjang
      mendebarkan...Apakah aku mampu mencapai ujung
      atau terjatuh dengan jeritan?

      Aku ingin bertanya lagi hai kawan...
      Bila aku kembali ke kampung halaman untuk masa
      yang tidak kesudahan. Apakah aku menepati
      teman kesenangan atau siksaan? Sengaja aku
      kirimkan kembali agar tidak tercicir...semoga
      menjadi renungan untuk diriku dan dirimu.
      Semoga Allah merahmati penyusunan kalimat indah
      ini...juga yang membaca...yang merenungnya...
      yang menyebarkan...untuk manfaat banyak.

      By: Abu Suffian

      KU INGIN MENJAWABNYA DUHAI KAWAN

      Aku ingin menjawabnya duhai kawan...
      Semua soalan yang di kemukakan
      membuatkan aku terkedu dalam sendu
      Terpukul dalam hikmah
      Tersedar dari lalai
      Justeru sebelum nyawa sampai di kerongkong
      kupohon Allah terima segala taubatku dan
      menerima segala amal baikku agar nanti
      segala soalan yang dikemukakan itu
      menyelamatkan aku dari segala sengsara menyeksakan
      Jika itu dapat dielakkan aku adalah hamba yang terselamat.
      Terima kasih duhai kawan... Moga dirimu diriku dan mereka
      yang membacanya tergolong hamba yang terselamat dari segala
      sengsara menyeksakan. Kita semua menikmati Syuga yang abadi
      dan menikmati segala nikmat bila kita dapat melihat Allah
      Kekasih kita. Perasaan kita hanya Allah saja yang tahu
      di kala itu! Kita terpana dengan ZATNya Yang Abadi.

      KARYA ABU SUFFIAN & PUTRI RIMBA NIAGARA
      30 Mei 2012
       ·  ·  · 11 hours ago
    (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG)
    30 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;