Saturday 14 January 2012

BISIKAN RINDU

  • BISIKAN RINDU

    Bila hati ini berbisik tentang rindu
    pasti seluruh jiwa ini berkisar tentangmu
    tentang rindu yang selalu tertuju buatmu
    sehingga terganggu malam dan siangku

    Terkadang aku ingin berlari
    bukan aku berlari untuk jauh darimu
    tapi untuk labih mendekati hati mu
    kerana rindu ini tidak mumungkinkan aku diam

    Aku harus menyatakan padamu
    tentang rindu dan perasaan lara hati ini
    apakah mungkin aku berbisik pada bayu
    atau pada pohon-pohon yang melambai.

    Kerana rindu membuat aku kaku dan bisu
    mengharapkan engkau merasakan sendiri
    gemersik rindu yang bergetar disukma ini
    semoga engkau turut merasa dan mengerti...

    Seindah Janji
    14/1/2012
    · · · 11 hours ago

    • You and 3 others like this.
      • Rabeah Mohd Ali Berikan rindumu padaNya
        Pasti Dia Mengerti
        Dia membalas rindumu
        Pasti tenang roh dan jasadmu
        5 minutes ago ·

    • (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI ILAHI)
      15 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;