Thursday 12 January 2012

SALAM HORMAT DAN PERPISAHAN ADMIN LUNA LOLA


  • SALAM KEMAAFAN SALAM KARYA TERAKHIR DI GRUP INI

    Kalau kau benar sayangkan aku...tolong jangan undur dari sini...jangan kerana aku seorang yang mengotori dinding-dinding karya yang puitis ini....kau nak terlibat sama....kau diperlukan di sini bahasa puitis mu disukai aku tak sepertimu tak pandai berbahasa...bahasaku bahasa pasar bahasa kanak-kanak...mereka kata buat pantun pun tak betul ....aku akur dengan mereka kerana mereka pakar bahasa sudah mengarang puluhan tahun dan biarpun masih muda belia tapi ijazahnya bergulung-gulung aku tak ada pun itu semua...orang lemah berbahasa tapi ingin juga berjuang dengan pakar-pakar bahasa...aku tak setanding mereka...aku malu Rajendra...aku sangkakan disinilah tempat aku berjuang bersama mereka untuk mempertabatkan bahasa...tapi mana bisa mungkin ak...u mahu bergandingan dengan mereka yang bijak-bijak semuanya...siapalah aku yang tak sebijak mereka berbahasa...jadi kau tolonglah fahami aku...izinkan aku berbahasa dengan alam ciptaanNya kerana selama inipun merekalah tempat aku berbahasa dan aku bersyukur mereka faham bahasa aku dan aku faham bahasa mereka malah aku kagum keindahan alam CiptaanNya membuatkan bahasa aku indah .....aku syukur sangat-sangat padaNYa mengizinkan alam berbicara bersamaku.Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar!

    Di grup ini aku tak tahu bagaimana lagi aku hendak berbahasa...
    Ketiadaan karyaku nanti dapatlah grup ini berkarya dengan tenang tiada siapa lagi mengotori dinding-dinding yang indah ini.
    Tapi seingatku berkarya...tak terlintas aku mengotorinya kerana aku sudah berjanji dengan Tuhanku jika aku berniat tak baik apabila berkarya....aku minta Allah kakukan jemariku...kakukan kudrat pemikiranku tapi jangan matikan imanku dan kejujuranku...kalau kau tak percaya...kau bacalah semula semua karyaku ada tak yang berunsur jelek kalau ada kau beritahu aku....boleh aku perbetulkan...apapun aku tetap insan yang tak sempurna...
    Dengan penjelasan ini harap kau faham dan relakan aku tidak berkarya di sini lagi ye...Apapun aku tetap mendoakan kumpulan Karya Kita - Bahasa Menunjukkan Bangsa ini berjaya mencapai misi dan visi yang ingin diperjuangkan.

    Mungkin yang terjadi ada hikmahnya...tiada di sini tempatku...mana tahu Allah letakkan karyaku di tempat lain yang aman damai yang menerima karya ku apa adanya.

    Kepada semua admin dan semua ahli kumpulan Karya Kita maafkan aku dan halalkan ilmu kalian sepanjang kita berbagi ilmu di sini ye...

    Sekian.

    Salam Perjuangan
    Salam Perpisahan
    Salam Kemaafan
    Salam Kasih Sayang Sehati Sejiwa
    Salam terakhir karya

    Dariku Rha NS
    13 Januari 2012
    · · · 25 minutes ago



      • Roza Zalia
        subhanallah.. kak, setiap karya datang dari hati.. keikhlasan dari lubuk yang paling dalam. setiap orang tak mungkin mengutarakan cara yang sama untuk berkarya.. sumber inspirasi juga berbeza. janganlah menganggap karyamu mengotori dinding ...di sini.. mungkin ada kesilapan yang boleh diperbetulkan. jangan berputus asa dengan berundur diri begini.. karya saya juga mendapat inspirasi dari kehidupan dan ditokok tambah, dicampur bahagi.. saya juga tak punya pengalaman tapi saya tetap ingin menimba ilmu di sini dan brharap masih lagi di terima di sini.. kita perlukan tunjuk ajar kan?.. mengutarakan karya untuk sama2 berkongsi dan memperbaiki karya hasil kritikan membina rakan2 yang dikasihi di sini..

        4 minutes ago via mobile ·

      • Luna Lola Salam hormat dan perpisahan. Admin Luna Lola
        a few seconds ago ·



    • (PETIKAN DARIPADA KARYA KITA - BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA)
      12 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;