Saturday 14 January 2012

WARKAH KERIS ABADI

  • Warkah Keris Abadi AKA Jebat_notie ~


    Hidupku bagaikan mati
    tubuhku seperti dililit duri
    sembilu menyusuk ke hati
    menanah setelah lama aku diamkan diri

    Tiga kotak rokok ku habiskan sehari
    memikirkan nasibku ini
    mencari ketengan diri
    dalam menulis berdebus kepulan asap ini

    Secangkil kopi pekat temani malam ini
    menikmati dengan sendiri
    dengan dua batang rokok ini
    mulalah tulisan aku disini

    Tulisan aku cara aku sendiri
    mengikut gaya rentak lagu bermain dijiwa
    untuk teman aku sayangi
    agar warkah ini bukan akhir dari aku ini

    Mananti subuh tiba nanti
    agar dapatku lihat mentari lagi
    jika tiada Salamku berikan diesok hari
    aku meminta maaf terlebih dahulu

    Hidup dan mati kehendak Allah
    yang menghidupkan semua makhlukNya
    aku tidak menyesal apa kukejari
    walau sepahit hempedu aku merasainya

    Jika aku tiada lagi
    minta aku teman tersayang
    tulisanku jangan dibuang
    simpanlah dia sebagai kenangan


    ~ Keris Abadi - 14/Jan/2012 - 11:31pm ~
    · · · 9 hours ago

    • You and Loly Pop like this.
      • Loly Pop ermmm...sudah2 la tue u........
        9 hours ago ·
      • Keris Abadi ‎:)
        8 hours ago via mobile ·
      • Rabeah Mohd Ali Tulisan mu takkan dibuang
        Akan diletak di taman hati
        Akan dibaca berulang-ulang
        Hingga sampai tenang di hati
        Akan tercipta kasih dan sayang
        Antara pembaca dengan si pengarang
        Justeru tulislah selagi daya
        Mata penamu boleh menggegarkan dunia
        Maka bersebaranlah bunga-bunga cinta semurni hatimu
        Sesuci embun di waktu pagi
        Cintamu dalam kasihNya dalam RedhaNya
        about an hour ago · · 1

    • (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI ILAHI)
      15 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;