Wednesday 11 January 2012

MAAFKAN AKU AGAR TENANG ROH DAN JASADKU!



  • MAAFKAN AKU AGAR TENANG ROH DAN JASADKU!

    Sekarang ni kita membincangkan isu pabila berbicara tahu dengan siapa kita berbicara...cuba...ulangkaji balik apa yang dibincangkan tiada kena mengena...cumalah sebagai seorang pemuisi tiada lebih dari itu...tapi terpulanglah kepada nanda untuk menilaikannya ye...dari sini nanda terlalu syak wasangka...syak wasangkalah yang membawa binasa....kerana mulut badan binasa....cubalah kaji balik apa yang bunda katakan semalam di wall bunda semalam cumalah sokongan untuk bunda berkarya tidak lebih dari itu...kalau sudah selalu syak wasangka gini bunda akan lebih mendiamkan diri dari berkata-kata denganmu. Apabila kepercayaan hilang hatiku pun sudah menjadi tawar. Dalam persahabatan faham memahami adalah penting...aku tak setandingmu orang yang terlalu baik......biarlah aku dengan duniaku bersama dengan mereka yang faham dengan duniaku...dunia kita berbeda...maafkan aku duhai sahabatku...jika perpisahan ini membuatkan hatimu hatiku tenang...aku terima dengan redha....maafkan aku dari dunia ini dan janganlah dipanjangkan di akhirat....jika perkara yang remeh temeh ini diperpanjangkan di akhirat akulah insan yang paling malang sekali kerana bertemu denganmu bukan membawa ke Syurga tetapi aku dihitung di akhirat...Allahu Akhbar! Apapun aku tetap di pihak yang salah...maafkan aku duhai sahabatku...selepas kau maafkan aku tolong padamkan namaku di hatimu....agar tenang roh dan jasadku...

    Karya Rha NS
    12 Januari 2012
    · · · 47 minutes ago

    • 2 people like this.
      • Rabeah Mohd Ali
        Duhai...Rajendra...duhai Wildant ..mendung sentiasa bertandang tanpa dugaku...sekejap lagi menangislah tintaku...Ya Allah berilah kekuatan pada ku...ingin saja kubisukan pena ini tapi...lagi aku ingin menjadi bisu lagi ilham datang mencurah...-curah...jadilah aku orang yang bisu...tapi tintaku terus terusan berkarya...duhai teman....tolong berilah sokongan pada dunia sasteraku...kerana kau teman yang mengerti siapa aku ....kita punyai minat yang sama....suka berkarya suka berpena...tapi mohon dijauhkan pena yang membuatkan hati orang menjadi sakit dan terluka....jikalah aku begitu aku mohon Allah tariklah balik anugerahNya ini....aku rela menjadi orang seperti biasa yang tak punya apa-apa...asalkan ada kejujuran dan keimanan.
        25 minutes ago ·

    • (PETIKAN DARIPADA KARYA KITA - BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA)
      12 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;