Thursday 12 July 2012

SAYANGKU SAYANGKU - (167) - AKU MENULIS BUKAN FANTASI ATAU ANGAN-ANGAN





AKU MENULIS BUKAN FANTASI ATAU ANGAN-ANGAN

Jangan risau duhai Raisya Scorp...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...
aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.

PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Jun 2012

Raisya Scorp:

Maaf, saya tidak pernah menganggap diri saya penyair dan saya tidak perlu pujian sesiapa.

Saya baca karya2 Wan Suwandy, Werdys Kalbary dan juga beberapa penyair yang memang hebat. Saya akui puisipuisi mereka bagus dan tidak pernah sekali pun saya anggap yang saya ni lebih hebat daripada mereka. Walaupun mereka pernah memberi pujian dan ada mengatakan 'ramai yang tersihir goresan pena' saya... saya anggap itu satu usikan bukan pujian.

Jika ada yg menegur, saya terima dengan hati dan minda terbuka kerana masih banyak yang perlu saya pelajari.

Apakah saya minta puan doakan untuk karya-karya saya? Tidak. Adakah saya minta puan puji karya-karya saya? TIDAK!

Jika karya itu layak diberi pujian, saya akan 'LIKE' dan puji. Jika tidak, saya tidak akan 'LIKE'... dan jika saya tidak faham, saya akan bertanya.
32 minutes ago · Like · 1

Putri Rimba Niagara:

Jangan risau duhai Raisya Scorp...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...
aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.
26 minutes ago · Like

Raisya Scorp "cumanya bezanya kau dan aku...
aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku"

Sebab itukah karya yang dipost di grup lain, yang ada tanda 'LIKE' di'tayangkan' di sini??? Di manakah terletaknya keikhlasan dan ketulusan kamu tika membuat demikian. Untuk apa tujuan kamu? Bukankah itu tandanya 'menunjuk' puan?

Jika karya saya tiada yang 'LIKE' di grup ini, saya akan anggap mutu karya saya tiada dan harus saya perbaiki walaupun di grup lain ramai yang 'LIKE'.

Selera individu berbeda dan itu saya akur, saya terima.
22 minutes ago · Like

Putri Rimba Niagara:

Itulah yang sebaiknya berkarya dalam rasa jiwa seorang hamba-Nya yang terlalu hina dan kerdil...moga kita semua sebagai penulis menulis ke arah kebaikan dalam menuju jalan Ketuhanan dan menjadi bekalan setelah mati nanti..Aamin Ya Rabal A'Lamin...
17 minutes ago · Like

Raisya Scorp Kalau benar mahu menulis pada arah kebaikan dan menuju jalan haqiqi... bacalah puisi2 sufi dan juga yang berunsur ketuhanan. lihatlah gaya dan penyampaian mereka.
14 minutes ago · Like · 1

Putri Rimba Niagara:

Aku cuma mahu baca karya mu dan kawanmu dang yang berbaurkan kesufian agar tenang jiwaku...makanya sebelum menulis pastikan berdoa dulu pada Allah SWT agar dikurniakan ilham kesufian untuk menulis. Aamiin.
Tapi kalau sengaja menyakitkan hati pembaca...kamu boleh agak sendirilah...apa mesej yang hendak kamu sampaikan...dan Tuhan sentiasa tahu isi hati kamu itu kerana DIA tak pernah tidur.
TUHAN TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
TAPI TUHAN MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MAKANYA MARILAH SAMA-SAMA KITA MOHON
PADA ALLAH SWT AGAR DAPAT HIDUP BERAKHIR DENGAN
REDHA-NYA ILAHI MAKANYA PENTING KITA MENGAKHIRI KARYA
KITA YANG DITERIMA OLEH-NYA AAMMIN YA RABBAL A'LAMIN.
MAKANYA MULAI DETIK INI DAN SAAT INI MENULISLAH
YANG DAPAT MENGUNDANG NUR HIDAYAH KASIH ILAHI
YANG MENULISNYA TENANG DAN YANG MEMBACANYA PUN TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA INSYA-ALLAH AMMIIN
4 minutes ago · Like
Like · · Unfollow Post · June 30 at 12:03pm
Prabu Sri Narayana Kusuma and 2 others like this.

(PETIKAN DRIPADA WALL GRUP KOMUNITAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA BUDAYA)
12 Julai 2012

AKU DALAM ARCA KRISTAL KOSONG

Bila aku tersentak kaku
terpegun dengan sebuah kecantikkan abadi
baru aku mengerti
siapa aku
dalam arca kristal ini
sesungguhnya kosong
kosong dan lohong...

Baru di ufuk ini aku tersedar
sesungguh sombongnya aku
sedangkan...
aku seperti sampah
yang hanyut dilautan sendirian
tiada erti apa-apa
bagaikan setitik hitam di langit
tidak bermakna sedikit pun
seperti sebutir pasir di bumi
semua asing dan kerdil
bagai setitis zarah di udara
aku kelemasan..
sesungguhnya aku sendirian
di bumi Allah ini...

Aku tiada apa-apa, kosong dan likat kejahilan
kekuatanku hanya puing-puing buih dilautan
Sesungguhnya aku milik ALLAH...

by Lezaihasra...disubuh yang bening ini...
Besut, Terengganu.
21hb June 2012...6.00 pagi.. — with Ahmad Tajuddin and 44 others.

SUDI MENTARBIYAHKAN AKU DENGAN PUISI SUFIMU

Duhai hamba Allah yang berjiwa hamba...
Jiwamu tak kosong
Malah terisi dengan ilmu khashaf-Nya Ilahi
Lalu aku muhasabah diriku sendiri
Kenapa aku masih ego dengan diriku
Terpedaya dengan diriku sendiri
Kenapa tidak saja aku menuntut
Ilmu akhirat denganmu
Dan menjadikanmu idolaku
Mentarbiyahkan aku
Dengan puisi-puisi sufimu
Yang indah seperti bulan purnama malam
Duhai hamba Allah
Yang bersuarakan akhirat
Roh dan jasadku kini
Terperuk dikawah penjara
Paling dalam
Gelap
Dalam sinar iman
Yang mahu dilepaskan
Dari kegelapan
Yang tiada sifu agama
Yang sudi membimbingku
Makanya aku perlukanmu
Duhai suara akhirat
Puisi sufimu
Amat kuharapkan
Untuk menerangi
Ketandusan imanku
Yang mencengkam
Roh dan jasadku
Untuk keluar dari kepompong kejahilan
Moga kau terbuka hati menerimaku menjadi sifuku
Sifu aku untuk berpuisi sufi
Yang mengajak aku ke jalan-jalan
Syurga-Nya Ilahi
Ke jalan redhaNya Ilahi

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
21 Jun 2012

KARYA LEZAIHASRA & PUTRI RIMBA NIAGARA
4 Julai 2012
July 4 at 3:34pm · Like · 1
 ·  ·  · 33 minutes ago

0 comments:

Post a Comment

 
;