Tuesday 10 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (148) - BILAMANA ALLAH SWT MENGATAKAN KUN FAYAKUN YANG IMAJINASI AKAN JADI REALITI YAKINLAH ITU




Kayakna enak ya kalo bangun pagi
Sudah ada segelas kopi,......
Emmm, sebenernya ada kopina
Atau ada yang membuatnaya ??????........

Met Pgi n Met Brktfitas

By: Laksamana Mas
 ·  · 
  • You and 13 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali Hai kata udah ada permaisurimu dinda...hehehe
      5 hours ago ·  · 1
    • Laksamana Mas Kanda Rabeah Mohd Ali , Injih....hehehe kata berbohong kanda, nuwun
      5 hours ago ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Apa yang dimaksudkan itu berbohong dinda...berbohong itukan satu kesalahan
      makanya kanda mohon dimaafkan dan sebagai permohonan maaf ini kanda bancurkan
      secawan kopi cinta untuk mu dan kukirimkan di angin lalu...harap setelah meminumnya
      kamu bisa segar sesegar pagi berbunga pelangi cinta.... jiwang-jiwang.com hehehehe
      5 hours ago ·  · 1
    • Den Gondrong Yg jadi tanda tanya tu npa ya wanita lebih bisa membuat kopi daripda pria??entah dari maniz'y kopi apa rasa'y para pria gk bisa nandingin rasa kopi tersebut..
      5 hours ago via mobile ·  · 2
    • Laksamana Mas Kanda Rabeah Mohd Ali , Injih....haha untuk membunuh sepi dinda ciptakan di dlm ilusi, hehe,...Oh, nikmatnya secawan kopi cinta dari kanda pagi ini,....wkwkwkwk.....
      4 hours ago ·  · 1
    • Laksamana Mas Mas Den Gondrong , Injih....hahaha nah tu dia ms....
      4 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali hehehehe dinda ini puisi kopi cinta syurga yang kanda karangkan untuk mereka si pemuja kopi cinta...hehehehe

      KOPI CINTA SYURGA

      Duhai bidadariku...
      Kau kata
      Padaku
      Jika ikatan kita sudah terpatri cincin cinta Syurga
      Setiap hari kau akan menyediakan aku
      Secawan kopi cinta
      Itu adalah lambang cintamu yang takkan pudar padaku
      Semakin hari semakin cinta
      Semakin hari semakin sayang
      Semakin hari semakin rindu
      Tak perlu lagi ditunggu ungkapan
      Cinta sayang dan rindu di ombak rindu
      Tak perlu ditungggu tak perlu dilaungkan lagi
      Setiap kata-katamu membuatkan
      Aku teruja untuk memilikimu
      Menyangimu mencintaimu seumur hidupku

      Andai kata aku tidak memilikimu
      Mahu rasanya kopi cinta itu
      Terbayang-bayang wajahmu
      Terbayang-bayang candamu yang menghiburkan
      Terbayang kata-kata yang memukau kalbu
      Kau mengujakan aku untuk terus memiliki cintamu
      Tapi kau bilang...
      Jika ingin memiliki cintamu...
      Aku haruslah meletakkan cinta Allah Tempat Teratas
      Barulah kau akan terima cintaku
      Kau bilang cinta mu ada ke aku
      Kiranya cintaku pada Allah Yang Pertama
      Tersyahdu aku terkedu aku
      Yang selama ini mengujakan cinta seorang wanita
      Tapi kau mentarbiyahkan aku mencintai Allah
      Mengatasi segalaNya
      Cintamu sekadar apa adanya...
      Dan kau mencintai aku lebih adanya

      Kata-katamu itu menusuk di kalbuku
      Aku muhasabah diriku
      Apakah selama ini
      Aku terlalu taksub dengan pesona cinta dunia?
      Ya Allah aku bersyukur padaMu
      Kau Kurniakan
      CintaMu dengan
      Hadirnya dia
      Untuk kami terus-terusan mencintaiMu
      Mencari jalan-jalan redhoMu
      Hingga ke akhir hayat kami
      Dan patrikan cinta kami
      Hingga ke Syurgawi
      Aamin

      Karya Putri Rimba Niagara
      12 Julai 2012
      4 hours ago ·  · 1
    • Laksamana Mas Kanda Rabeah Mohd Ali , Injih....iye, cantik puisinya...bile ada bidadari yang seperti dalam imaji puisi itu ye.....hehehehe
      4 hours ago ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Bila mana Allah kata KUN FAYAKUN yang imajinasi jadi realiti yakinlah itu.
      4 hours ago ·  · 1
    • Laksamana Mas Kanda Rabeah Mohd Ali , Injih...Amien....hamba mohon yang cantik dan baik hati...amin,....heeee
      4 hours ago ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Aamin kanda doakan moga imijinasi cinta hati dinda dimakbulkan Tuhan. Aamin .
      4 hours ago ·  · 1
  • (PETIKAN DARIPADA WALL LAKSAMANA MAS)
    11 Julai 2012 

0 comments:

Post a Comment

 
;