Saturday 14 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU -(201) - ORBIT CINTA ILAHI KARYA RAJENDRA NATH TAGORE & PUTRI RIMBA NIAGARA



  • Menguntum senyum di pagi hari.
    Seindah pagi bila hari mula senyum dengan alam yang memberikan rasa ceria ini Assamualaikum sahabat..............
     ·  ·  · 30 minutes ago
  • ORBIT CINTA TIBA-TIBA TERAHSIA


    Aphrodite nya mengisar seberkas rindu
    Dewi Gaia meniup 7 kemakmuran ke lantai Juno di bangku
    Kau yang mengayam kelopak rose di jiwa,
    janganllah menghambur aksara ke dada Romulus,
    tika viola Nero membakar Rom, serigalanya mengaum
    OuranosMu jangan hujan lagi dalam marak kuntum nyala
    kerna api cinta tak terpadam dalam tamsil De Natura Deorum

    Oh yang berkata-kata lewat Ma’thur Al-Fijar
    kilatan nurnya membasah oasis cinta semalam
    aku menulis al-Battar di pipi Nabataean
    hanya Daud yang mengenal Goliath,
    tika pedang Hatf tersimpan di mata Levita
    aku memanjat Jabal Nur menjenguk al Mikhdham,
    tersisip di qalbi al Zayn al-Din al-Abidin
    senyumnya bersama tulip dalam rimba bunga

    Ark Noah mencium alun
    terdera pada lemas anaknya yang enggan menghulur nyawa
    ada lagi cebis tersisa dari Ja'afar Sadiq,
    al Rasub memanggilku di Seville dalam gemerincing besi
    Ebla mengunjur sejuta sejarah berdarah
    lihatlah pada tanah-tanah Gomorrah
    asin Sinai akan buatmu tunduk

    Marilah bertafakkur,
    menguis kasrat yang mereka isbat
    atau kau duduk di riba
    berhadap dalam musyahadah membelah
    satukan nyawa dalam samesta cahaya
    Engkau Aku dalam pusaran atom
    menawafi orbit cinta
    sehingga sirna indera
    dalam kebaqaan liqa'

    Rajendra Nath Tagore
     ·  ·  · July 10 at 6:43pm
    • You and 4 others like this.
      • Cakarawala Sumber Inspirasi Saya

        Saya suka kepada bulan kerana
        bulan suka senyum kepada saya.

        Saya suka bintang kerana
        bintang tak jemu bersinar.

        Saya suka matahari kerana
        tanpa matahari hidup saya
        gelap gelita.

        Saya suka pelangi kerana
        pelangi menceriakan hidup saya.

        Saya suka semua yang ada di cakarawala
        kerana semuanya telah memberi inspirasi
        kepada saya untuk menghargai Pencipta saya!

        Saya Bahagia
        Hidup saya indah…
        Seindah bulan di langit.

        Hidup saya terang
        Seterang bintang bergemerlapan.

        Hidup saya ceria…
        Seceria pelangi yang berwarna-warni.

        Hidup saya bahagia
        sebahagia matahari yang memancarkan
        sinar untuk penghuni bumi.

        Hidup saya setia...
        Sesetia pengedaran bumi yang
        berputar mengikut paksinya.

        Hidup saya aman...
        Seaman planet di galaksinya yang
        berputar mengelilingi matahari mengikut
        orbit masing-masing.

        Kalau planet tidak mengikut orbit masing-masing
        sudah pasti berlakulah pelanggaran planet-planet
        di cakarawala. Akan musnahlah segalanya.

        Justeru saya tidak mahu begitu!
        Yang saya mahu penghuni bumi ini bahagia!
        Dan sentiasa bersyukur kepada
        Tuhan saya Pencipta Semesta Alam!

        Karya: Putri Rimba Niagara
        15 Julai 2012
        2 hours ago ·  · 2
      • Fatimah Bt Husin Tim ciptaan Allah buat Hambanya,
        mensyukuri pemberiaNya,
        dunia serta cerkawala yg ujud dan kekal sehingga hari yg telah di tentukan,
        semuanya tak berubah melalui perjalanan yg telah di tentukan.
        about an hour ago ·  · 2
        KARYA RAJENDRA NATH TAGORE & PUTRI RIMBA NIAGARA
        15 Julai 2012

        (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUISI ILAHI)
        15 Julai 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;