Friday 13 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (190) - MENYALAKAN PELITA DI MIHRAB



  • CahayaNya di atas..

    tergerak...
    Qalam meniti Sirat
    terbara dengan bahang unggun
    terlemas dalam ombak telaga
    dan asyik di panah rasa
    dalam dzukNya di sejadah petala
    menyalakan pelita di Mihrab
    tercairlah angan dan mimpi
    aku mahu bersujud di sini
    hatiku mahu di HatiNya
    HatiNya mahu di hatiku
    yang nyalanya dari minyak zaitun
    walau tidak terbakar namun masih menyinar
    dalam terang menjadi terang....
    Cahaya di atas Cahaya...!!

    AwaL
     ·  ·  · July 10 at 11:49am near Kuala Lumpur

    • You and Fatimah Bt Husin Tim like this.

      • CAHAYA CINTA ILAHI

        Cahaya...
        Hadirlah dikau
        Untuk menyinari di segenap kalbu hati
        Yang gelap kusam murung menyendiri

        Cahaya...
        Terangilah roh dan jasadku
        Terperuk di kawah penjara hati buta
        Bertahun menghukum diri dalam kegelapan
        Berkesendirian rasa kesempurnaan diri
        Maka kupatrikan mata hatiku terbelenggu
        Kaku...bisu...mati kalbu hati

        Cahaya....
        Aku perlukanmu
        Untuk menewaskan
        Segala kebusukan hati
        Kekaratan hati
        Berjelaga buat aku asyik leka pesona dunia
        Dan aku tak mahu begitu
        Menghukum diri selamanya

        Cahaya....
        Hadirmu nanti
        Aku akan keluar
        Dari kawah penjara hati buta
        Hati beku mati hati muram
        Kerana bila kesemua kebusukan hati
        Telah berjaya kukikiskan
        CAHAYA ATAS CAHAYA
        Bertahta di hati
        Cahaya yang dinanti
        Cahaya mengundang
        Rindu dan Cinta...
        Hanya yang dicintai
        Allah Robbul Idzatii
        Itulah Cahaya CINTA ILAHI
        CAHAYA ATAS CAHAYA
        Cahaya yang membawa ke Syurga-Nya.

        PUTRI RIMBA NIAGARA
        14 Julai 2012


        AKU MENULIS BUKAN FANTASI ATAU ANGAN-ANGAN

        Jangan risau duhai rakan sastra...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...
        aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.

        PUTRI RIMBA NIAGARA
        20 Jun 2012

        Rakan Sastra:

        Maaf, saya tidak pernah menganggap diri saya penyair dan saya tidak perlu pujian sesiapa.

        Saya baca karya-karya beberapa penyair yang memang hebat. Saya akui puisipuisi mereka bagus dan tidak pernah sekali pun saya anggap yang saya ni lebih hebat daripada mereka. Walaupun mereka pernah memberi pujian dan ada mengatakan 'ramai yang tersihir goresan pena' saya... saya anggap itu satu usikan bukan pujian.

        Jika ada yg menegur, saya terima dengan hati dan minda terbuka kerana masih banyak yang perlu saya pelajari.

        Apakah saya minta puan doakan untuk karya-karya saya? Tidak. Adakah saya minta puan puji karya-karya saya? TIDAK!

        Jika karya itu layak diberi pujian, saya akan 'LIKE' dan puji. Jika tidak, saya tidak akan 'LIKE'... dan jika saya tidak faham, saya akan bertanya.
        32 minutes ago · Like · 1

        Putri Rimba Niagara:

        Jangan risau duhai rakan sastra...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...
        aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.
        26 minutes ago · Like

        Rakan sastra "cumanya bezanya kau dan aku...
        aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku"

        Sebab itukah karya yg dipost di grup lain, yang ada tanda 'LIKE' di'tayangkan' di sini??? Di manakah terletaknya keikhlasan dan ketulusan kamu tika membuat demikian. Untuk apa tujuan kamu? Bukankah itu tandanya 'menunjuk' ?

        Jika karya saya tiada yang 'LIKE' di grup ini, saya akan anggap mutu karya saya tiada dan harus saya perbaiki walaupun di grup lain ramai yang 'LIKE'.

        Selera individu berbeda dan itu saya akur, saya terima.
        22 minutes ago · Like

        Putri Rimba Niagara:

        Itulah yang sebaiknya berkarya dalam rasa jiwa seorang hamba-Nya yang terlalu hina dan kerdil...moga kita semua sebagai penulis menulis ke arah kebaikan dalam menuju jalan Ketuhanan dan menjadi bekalan setelah mati nanti..Aamin Ya Rabal A'Lamin...
        17 minutes ago · Like

        Rakan Sastra Kalau benar mahu menulis pada arah kebaikan dan menuju jalan haqiqi... bacalah puisi2 sufi dan juga yang berunsur ketuhanan. lihatlah gaya dan penyampaian mereka.
        14 minutes ago · Like · 1

        Putri Rimba Niagara:

        Aku cuma mahu baca karya mu dan kawanmu dang yang berbaurkan kesufian agar tenang jiwaku...makanya sebelum menulis pastikan berdoa dulu pada Allah SWT agar dikurniakan ilham kesufian untuk menulis. Aamiin.
        Tapi kalau sengaja menyakitkan hati pembaca...kamu boleh agak sendirilah...apa mesej yang hendak kamu sampaikan...dan Tuhan sentiasa tahu isi hati kamu itu kerana DIA tak pernah tidur.
        TUHAN TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
        TAPI TUHAN MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
        MAKANYA MARILAH SAMA-SAMA KITA MOHON
        PADA ALLAH SWT AGAR DAPAT HIDUP BERAKHIR DENGAN REDHA-NYA ILAHI MAKANYA PENTING KITA MENGAKHIRI KARYA
        KITA YANG DITERIMA OLEH-NYA AAMMIN YA RABBAL A'LAMIN.
        MAKANYA MULAI DETIK INI DAN SAAT INI MENULISLAH
        YANG DAPAT MENGUNDANG NUR HIDAYAH KASIH ILAHI YANG MENULISNYA TENANG DAN YANG MEMBACANYA PUN TENANG
        SETENANG AIR DI KALI SYURGA INSYA-ALLAH AMMIIN
        4 minutes ago · Like
        Like · · Unfollow Post · June 30 at 12:03pm
        Prabu Sri Narayana Kusuma and 2 others like this.

        (PETIKAN DRIPADA WALL GRUP KOMUNITAS KEDATUN KEANGUNGAN CINTA BUDAYA)
        12 Julai 2012

        AKU DALAM ARCA KRISTAL KOSONG

        Bila aku tersentak kaku
        terpegun dengan sebuah kecantikkan abadi
        baru aku mengerti
        siapa aku
        dalam arca kristal ini
        sesungguhnya kosong
        kosong dan lohong...

        Baru di ufuk ini aku tersedar
        sesungguh sombongnya aku
        sedangkan...
        aku seperti sampah
        yang hanyut dilautan sendirian
        tiada erti apa-apa
        bagaikan setitik hitam di langit
        tidak bermakna sedikit pun
        seperti sebutir pasir di bumi
        semua asing dan kerdil
        bagai setitis zarah di udara
        aku kelemasan..
        sesungguhnya aku sendirian
        di bumi Allah ini...

        Aku tiada apa-apa, kosong dan likat kejahilan
        kekuatanku hanya puing-puing buih dilautan
        Sesungguhnya aku milik ALLAH...

        by Lezaihasra...disubuh yang bening ini...
        Besut, Terengganu.
        21hb June 2012...6.00 pagi.. — with Ahmad Tajuddin and 44 others.

        SUDI MENTARBIYAHKAN AKU DENGAN PUISI SUFIMU

        Duhai hamba Allah yang berjiwa hamba...
        Jiwamu tak kosong
        Malah terisi dengan ilmu khasaf-Nya Ilahi
        Lalu aku muhasabah diriku sendiri
        Kenapa aku masih ego dengan diriku
        Terpedaya dengan diriku sendiri
        Kenapa tidak saja aku menuntut
        Ilmu akhirat denganmu
        Dan menjadikanmu idolaku
        Mentarbiyahkan aku
        Dengan puisi-puisi sufimu
        Yang indah seperti bulan purnama malam
        Duhai hamba Allah
        Yang bersuarakan akhirat
        Roh dan jasadku kini
        Terperuk dikawah penjara
        Paling dalam
        Gelap
        Dalam sinar iman
        Yang mahu dilepaskan
        Dari kegelapan
        Yang tiada sifu agama
        Yang sudi membimbingku
        Makanya aku perlukanmu
        Duhai suara akhirat
        Puisi sufimu
        Amat kuharapkan
        Untuk menerangi
        Ketandusan imanku
        Yang mencengkam
        Roh dan jasadku
        Untuk keluar dari kepompong kejahilan
        Moga kau terbuka hati menerimaku menjadi sifuku
        Sifu aku untuk berpuisi sufi
        Yang mengajak aku ke jalan-jalan
        Syurga-Nya Ilahi
        Ke jalan redhaNya Ilahi

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        21 Jun 2012

        KARYA LEZAIHASRA & PUTRI RIMBA NIAGARA
        4 Julai 2012
        July 4 at 3:34pm · Like · 1
         ·  ·  · Thursday at 9:53pm


        MENYAYANGI SEGALA DI LANGIT DAN DI BUMI KERANA-NYA

        Duhai hamba...

        Manusia apa kamu ini?
        Kami hina kamu
        Kami kutuk kamu
        Kami lukakan hati kamu
        Kami luahkan kata-kata berbisa-bisa pada kamu
        Kami fitnah kamu
        Biar semua orang bencikan kamu
        Biar semua orang sepikan
        Lepas itu kamu susah hati lekas mati
        Baru kami puas hati...
        Orang macam kamu ini lebih baik mati daripada hidup!

        Tapi...

        Biar apapun kami buat pada kamu
        Kamu tetap minta maaf pada kami
        Seolah kamu yang bersalah bukan kami yang bersalah
        Kamu minta maaf pun kami tak sahut maaf kamu
        Ye...kami bencikan kamu
        Sungguh...sungguh...benci
        Bencikan semua karya kamu
        Kami sungguh meluat
        Melihat karya-karya kamu bertebaran sana sini
        Sudahlah banyak...panjang berjela pulak tu
        Nak tunjuk pandailah tu...menyampah...!!!
        Sungguh menyampah!!Karya sampah!
        Menyemakkan dinding-dinding grup
        Sebab itulah semua ahli grup tak like
        Kau tak perasan ke
        Tengok karya aku...ramai yang suka...ramai yang like
        Siap kata tu karya aku boleh membuatkan pembaca terkena sihir..hebatkan!
        Jangan haraplah aku nak like apatah lagi nak beri komen
        Kalau aku komen pun kau pasti akan sakit hati...itu yang aku suka...
        Bila kau sudah sakit hati...kau akan tinggalkan grup itu
        Itulah yang terbaik untukmu...
        Aku akan suka bila karya mu sudah tidak ada di grup itu...
        Kalau aku jadi admin ...aku akan nyahkan kau
        Hilang tumbuh patah berganti
        Sarang tebuan jangan diusik
        Inilah padahnya
        Tapi masalahnya aku bukan admin di sini...
        Tapi tak apa aku akan pastikan kau
        Dengan sendirinya akan tinggalkan grup ini
        Dan aku akan ucapkan salam terakhir karya untukmu

        Duhai rakan sastra...

        Jahat sangat ke aku?
        Salah kah aku bersastra
        Adakah karya-karya aku
        Telah membuatkan hatimu sakit?
        Bilang sama aku
        Mana karya aku yang membuatkan
        Hatimu sakit....
        Biar aku perbetulkan
        Mana bahasa yang tak elok
        Mana ejaan yang salah
        Mana mesej yang tak betul
        Biar aku perbetulkan
        Agar kau bahagia dan suka mendengarnya
        Matlamat aku berkarya pun
        Mahu muhasabah diri sendiri
        Dan sentiasa cermin diriku siapa
        Dan karya itu aku kongsi bersama-sama rakan-rakan grup
        Sebab itu aku tak kisah jika rakan-rakan grup tak like atau tak komen
        Terserahlah nak baca....tak nak baca tak apa...walaupun ahli grup
        Puluhan ribu...seorangpun tak like aku tak kisah
        Aku menulis bukan kerana ingin mendapat pujian manusia
        Aku menulis agar ada nilaian di Sisi-Nya
        Itu sudah lebih daripada segala-Nya

        Buat apalah nak dengki dengan aku
        Aku bukanlah penulis hebat
        1 Malaysia pun tak kenal aku
        Kalau kau tak percaya tanya orang Malaysia
        Kalau di Malaysia pun orang tak kenal
        Inikan di Indonesia lagilah tak kenal...

        Dah puluhan tahun aku menulis
        Nak dapat royalti hasil titik peluh menulis
        Mahu aku jadi pengemis di jalanan
        Nasib baiklah Allah SWT memberi
        Aku rezeki hidup sekadar apa adanya
        Bersyukur apa yang diKurniakan-Nya

        Yang kau tengok aku bergaya macam
        Putri itu dan bermekap tebal itu
        Yang mekapkan pun dayangku
        Si Kunta Si Kunte kini sudah mati ditelan ombak rindu
        Semata-mata hendak menbahagiakan aku
        Bukanlah untuk tujuan membangga diri
        Itu adalah untuk menghayati watak
        Si Putri Rimba Niagara bersama penghuni rimba
        Lagipun dunia karya adalah duniaku
        Hidupku karya...karya...karya
        Tanda aku syukur dengan Kurniaan dari Ilahi

        Aku bukan seperti JK Rowling
        Yang menulis cerita-cerita sihir
        Boleh jadi jutawan
        Tujuh keturunan tak habis makan
        Ditakdirkan aku mati
        Tiada harta yang kutinggalkan
        Kecuali karya-karyaku
        Sebab itu karya-karyaku
        Amatlah bermakna bagiku

        Siapa-siapa yang hadir ketika aku
        Berkarya dia adalah sumber ilhamku
        Dan setiap kata-katanya adalah karyaku jua
        Bagiku apa yang dikatakan itu adalah permata
        Sebab itu mereka yang masuk ke wall ku
        Aku suka kerana mereka adalah sumber
        Inspirasiku berkarya
        Kalau dia masuk ke wall aku dalam hatinya
        Yang sakit atau tak suka
        Aku tetap rakam
        Untuk kupersembahkan kepada Tuhanku
        Moga apa yang dia tulis dan aku tulis
        Walaupun dalam keadaan tidak puas hati
        Allah mengira sebagai amal ibadat
        Yang dikira di akhirat nanti. Aamiin.

        Aku menulis puisi...
        Puisi tentang
        Kebesaran Allah SWT
        Sayang menyayangi sesama kerana-Nya
        Menyayangi segala yang hidup di langit dan di bumi kerana-Nya
        Dan niatku semua karya-karyaku
        Moga ada Nilaian di Sisi-Nya
        Itulah yang aku dambakan
        Dari dulu hingga akhir hayatku
        Moga Allah SWT terima semua karya-karyaku
        Dan karya semua rakan sastra yang bergandingan dengan karyaku
        Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        13 Julai 2012
         ·  ·  · Yesterday at 12:06pm

        • DG Kumarsana Kum likes this.


        • CINTA ILUSI DALAM MIMPI REALITI

          Duhai kawan yang baik budi...

          Dari usia remaja hingga ke usia senja
          Yang kupertaruhkan dalam hidupku
          Adalah kejujuran keikhlasan dan pengorbanan
          Sebab itu diriku adalah lilin
          Sampai akhir hayat pun tetap lilin
          Maka dari itu dengan apa yang kulalui ini
          Di sepanjang hidupku ini
          Aku muhasabah diri
          Diriku tetap insan yang tak sempurna
          Biarpun aku cuba sedaya mampu untuk
          Menjadi insan yang sempurna

          Tempat aku muhasabah diri
          Ada di Rimba Niagara ini
          Aku jumpa dengan dunia sebenarku
          Inilah dunia yang kuimpikan
          Biarpun pada pandangan mereka
          Cumalah fantasi dan angan-angan
          Tapi aku yakin dengan duniaku
          Kerana suara hati tak pernah menipu

          Di sini aku mendapat
          Kasih semurni hati
          Tanpa ada berpura-pura dalam berkata
          Kata-kata semanis gula
          Kata-kata seiring hati

          Kami selalu bercanda
          Tapi bercanda tiada menyakitkan
          Hati atau sengaja untuk menyindir

          Berkaryalah aku semahuku
          Mereka sentiasa memberi sokongan/dukungan
          Tanpa ada rasa iri hati

          Di Rimba Niagara ini
          Semakin hari semakin sayang
          Bukan semakin hari semakin benci
          Sekali tangan berjabat
          Tersimpul mati hingga ke mati

          Di Rimba Niagara ini
          Tiada yang rasa mementingkan diri sendiri
          Semuanya saling berkorban
          Biarpun nyawa jadi taruhan
          Demi keamanan dan kemakmuran Rimba Niagara
          Penghuninya bersatu hati
          Saling sokong menyokong
          Ke arah kecemerlangan hidup dunia dan akhirat
          Setiap bakat penghuni rimba dihargai
          Bukan jadi bahan cercaan dan penghinaan
          Kerana di sini tiada dengki mendengki
          Dendam mendendam
          Yang ada cumalah
          Kasih sayang semurni hati
          Merasakan esok berjumpa Robbul Idzatii
          Sebab itu pesona dunia
          Bukan matlamat kami
          Kerana matlamat kami
          Mahu hidup berkasih sayang dalam redha Ilahi
          Agar tenang roh dan jasad
          Setenang Air di Kali Syurga
          Insya-Allah berjumpa Tuhanpun dalam keaadaan tenang
          Kerana kami tahu Allah Robbul Idzati
          Mahu berjumpa hamba-Nya hanya yang berjiwa tenang saja

          Maka kami berazam selagi hayat ada
          Digunakan semaksima mungkin
          Untuk terus saling sokong menyokong
          Ke jalan-jalan yang di Redhai
          Sebagai bekalan di hari mati

          Makanya di Rimba Niagaralah
          Tempat igauanku dalam mimpi
          Yang kularikkan dengan tinta-tinta
          Kasih dan cinta kerana-Nya
          Biarpun sekadar mimpi ilusi
          Tapi ku yakin jika
          Allah Robbul Idzati berkata
          KUN FAYAKUN
          Maka jadilah
          CINTA ILUSI DALAM MIMPI REALITI
          Jadi realiti
          Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

          KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
          12 Julai 2012
           ·  ·  · Thursday at 8:05am

          • Rubiah Dullah likes this.

          • PERCAYALAH SAYA TETAP KAWAN MU TUAN BRAD STEVENS

            TERIMA KASIH TUAN BRAD STEVENS

            Tuan Yang Di Hormati Dan Disanjungi...
            Senyumanmu ceria seceria pelangi cinta
            Senyumanmu penuh kasih sayang

            Sampai saat ini saya ketawa Tuan Brad Sevens
            Lucu...sememangnya lucu
            Tuanlah orang yang pertama di kalangan Mat Saleh...
            Yang suka dan meminati karya saya...
            Yang lucunya ... saya menulis dalam Bahasa Melayu
            Tapi Tuan faham...
            Pelbagai tema yang saya tulis
            Tuan tak jemu , 'like' dan memberi kata-kata
            Perangsang untuk saya terus menulis dan menulis

            Yang menjadi pelik bin ajaibnya saya
            Tuan seakan faham apa yang saya tulis
            Tulis mengenai roh
            Tulis mengenai Ketuhanan
            Tulis mengenai
            Keagungan dan Kebesaran Allah Azzawajallah
            ALLAHU AKHBAR
            Menangis saya Tuan Brad Sevens
            Betapa hati Tuan
            Selembut salju
            Selembut sutera
            Bagaikan hati Tuan ...
            Ditembusi cahaya
            Nur Illahi
            ALLAHU AKHBAR
            Jikalah hatinya
            Benar-benar ikhlas mahu mengenali-Mu
            Bukakanlah hatinya untuk
            Jatuh cinta pada-Mu Ya Allah
            Mahu mengenali-Mu
            Dan akhirnya mencintai-Mu
            Mengamalkan Islam dalam kehidupannya
            Tiada siapa yang dapat menghalang-Mu
            Jika Kau mahu memberikan Sinar Nur Hidayah Kasih-Mu
            Pada sesiapa saja yang Kau pilih...

            Ya Allah...
            Tumpahan tinta yang kutulis
            Adalah dengan Rahmat Kasih-Mu
            Tanpa izin-Mu
            Aku tak dapat menulis biarpun sebaris ayat

            Dengan Belas Ehsan Dan Rahmat Kasih-Mu
            Tanpa Batas...Tanpa Had
            Kau Sinarkanlah Nur Hidayah Kasih-Mu
            Padaku dan kepada semua yang membaca karya-karyaku
            Dan tempatkanlah kami di kalangan roh-roh para hamba-Mu
            Yang solehin yang diterima amal ibadatnya
            Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

            KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
            7 Mei 2012
            (KARYA INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKAN GROUPKU YANG DISANJUNGI LAGI DIHORMATI TUAN BRAD STEVENS, MOGA ALLAH MELIMPAHKAN NUR HIDAYAH KASIH-NYA PADAMU TUAN BRAD STEVENS AAMIN)

            about an hour ago · Like · 1

            Brad Stevens May GOD BLESS YOU!~~~
            DEAR Rabeah Mohd Ali~~~
            YOU ARE Radiant & Brilliant~~~
            OUR Precious SISTER~~~
            Touched By GOD~ YOU ARE!~~~
            TRUE L1GHTWorker~ YOU ARE!!~~~
            Golden~White Winged ANGEL~ YOU ARE!!!~~~
            **********7777~8**********
            about an hour ago · Unlike · 1

            SENYUMANMU SECERIA PELANGI CINTA

            Terima kasih Tuan Brad Stevens
            Kata-katamu memberi semangat
            Padaku untuk terus menulis dan menulis
            Kutahu kau amat memahami Bahasa Melayu
            Kalau tidak mana mungkin kau memahami
            Apa sahaja yang kutulis
            Dan memahami apa mesej yang ingin kusampaikan
            Aku amat terharu sekali
            Kau begitu prihatin
            Sekali dengan apa yang kutulis
            Adakah kau peminat sastra melayu?
            Kalau begitu akulah orang pertama
            Yang memberi tabik hormat padamu 10 kali
            Terima kasih banyak-banyak
            Budi dan jasamu
            Sentiasa kukenang
            Buat selamanya
            Moga kau tak jemu
            Memberi sokongan padaku
            Untuk terus-terusan menulis
            Senyumanmu sumber inspirasiku
            Senyumanmu seceria pelangi cinta
            Terima kasih kuucapkan sampai kapan pun!
            Pada mu Brad Stevens
            Sebagaimana kau suka karyaku
            Makanya akupun suka kamu....
            Sebagaimana kau setia pada karyaku
            Ku juga sudi menjadi kawanmu yang setia....

            PUTRI RIMBA.
            7 Mei 2012

            MAAFKAN KU TUAN BRAD STEVENS

            Kau memanglah seorang yang amat baik
            Sentiasa menyokong dunia sasteraku
            Biarpun kau bukanlah
            orang sastera
            orang melayu
            orang islam
            sedangkan mereka
            yang orang sastera
            orang melayu
            orang islam
            tak like pun karyaku
            apa tah lagi memberi pendapat bernas

            aku terharu...
            benar terharu....
            rasanya aku suka sangat berkawan denganmu
            tapi bila kufikir sedalamnya
            lagi kau baca karyaku
            lagi kau berikan aku sanjungan dan pujian padaku
            aku kuatir aku
            tenggelam dengan pujianmu
            dan aku akan merasakan akulah yang hebat
            dan ini akan membuatkan Tuhanku murka
            lantas ditarik semula anugerah-Nya
            dan aku tak mahu juga
            rakan-rakan yang lain jadi meluat denganku
            atas pujian yang kau berikan padaku
            makanya aku mengambil keputusan untuk
            berpisah denganmu...
            maafkan aku Tuan Brad Stevens
            harap kau mengerti akan
            aku karna tidak dapat
            meneruskan persahabatan kita
            tapi percayalah aku masih suka dan sayang padamu
            atas kebaikan hatimu memberi sokongan padaku
            dalam dunia karyaku
            terima kasih Tuan Brand Stevens
            maafkan aku harap kau mengerti
            duhai kawan baikku
            Tuan Brad Stevens
            Moga kau selalu ceria dan bahagia bersama teman-temanmu...
            Seceria pelangi cinta....
            Percayalah aku tetap kawan baikmu sampai kapanpun!

            Karya : Putri Rimba Niagara
            15 Mei 2012
            Like · · Unfollow Post · May 15 at 2:24pm
            (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
            14 Julai 2012
             ·  · 



          (PETIKAN DARIPADA WALL BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA MALAYSIA BRUNEI & GRUP MELAYU DALAM CERPEN ASIA TENGGARA,
          GRUP MEMBACA KAR PN , GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM, GRUP KOMUNITAS KEAGUNGAN CINTA BUDAYA, GRUP PUISI ILAHI, GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG, GRUP OMBAK RINDU, GRUP MALA AYU ONLINE, GRUP SSLFM , GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA,GRUP MELAYU BERSATU, GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO & KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA)    

    O

0 comments:

Post a Comment

 
;