Wednesday 25 January 2012

DUUH BUNDA AKU BELUM DAPAT ILHAM!


Tadi aku merasakan diwaktu petang..
Bocah-bocah terlihat pada senang,karena tiba musim layangan...!
Satu persatu mereka berdatangan menuju arah ke sebuah lapangan..
Anginpun seperti bersahabat,bertiup sangat kencang.Dan mulailah mereka menyiapkan
seutas benang dan layang-layang.Lalu hmmm..,terbang melayang tinggi diawang-awang!
Wajah mereka sangat riang seakan tak perduli pada semua orang karena kalah ataupun menang yang penting semua ikut merasakan kesenangan...!
· · Sunday at 7:03pm via mobile ·

  • You, Wildant Ahmad and 24 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali Bocah-bocah tu apa maknanya dong? Bunda ngak ngerti!!! Hihihi
      Sunday at 8:35pm · · 1
    • Wildant Ahmad bocah-bocah tuuh anak-anak kecil bunda hee5x...!
      Sunday at 8:36pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Oooo lama-lama bunda boleh karanglah syair si bocah-bocah yang pintar...hihihi
      Sunday at 8:38pm · · 1
    • Wildant Ahmad iya laah bunda..aku pasti senang tuuh...!
      Sunday at 8:39pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Nanati kalau bunda dapat ilham ...bunda tulis bahasa Malaysia nanda ubah bahasa indonesia mau ngak...hihihi
      Sunday at 8:41pm · · 1
    • Wildant Ahmad tapi bund ajari mana-mana yang aku tak faham ya..dan terimakasih ya bunda...!
      Sunday at 8:43pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Setiap petang turun ke padang,
      Melihat bocah-bocah bermain layangan;
      Gembiranya hati bukan kepalang,
      Melihat kerenah si bocah-bocah kesayangan.

      (Hihihi ok tak nanda harap nanda suka)
      Sunday at 9:24pm · · 1
    • Wildant Ahmad aku suka bunda..bahasanya yang bunda berikan lebih halus...!
      Sunday at 9:27pm ·
    • Rabeah Mohd Ali Mereka semua bergembira,
      Bermain layangan tak ingat pulang;
      Aku juga turut gembira,
      Bila azan kuajak si bocah-bocah pulang.

      (Nanda rasa ok tak pantun nanda ni
      Sekadar mencoba ni ..nanda..hihihi
      Giliran nanda untuk membalas pantun ini ye...hihihi
      Kata mahu belajar...kita sama-sama belajar ye...hihihi
      Sunday at 9:33pm · · 1
    • Wildant Ahmad aku balas ya bunda..

      Terkadang mereka sulit untuk diajak pulang
      karena asik bermain layang..seakan terlupakan kalau
      adzan telah berkumandang!
      Hatiku kan senang bila mereka mau ku ajak pulang..
      Karena waktu hampir menjelma malam maka cukuplah bermain layang-layang...!

      gimana bunda..???
      Sunday at 9:41pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Kecewa rasanya mereka ngak mahu pulang;
      Kupujuk-pujuk si bocah dengan kasih dan sayang;
      Lembutlah hati si bocah mendengar panggilan sayang,
      Kuberjanji esok temani si bocah bermain layang-layang.

      (Ok tak dengan yang bunda karang ni...
      Pantun harus ayat pendak tepat dan padat
      Bunyi rima mesti sama di hujung ayat)
      Bunda pun sekadar mencuba juga..sama-sama coba belajar ye)
      Sunday at 9:55pm · · 1
    • Wildant Ahmad hii5x..okelah bunda cukup senang aku,berarti dari baris kata yang awalnya sedikit ataupun pendek dalam ayat tuuh bisa menjadi sebuah karangan yang
      banyak pastinya cukup padat ya bunda..nanti aku rangkum lagi ya bunda...!
      Sunday at 10:02pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali rangkum apa yang boleh rangkum jadi ayat yang paling bagus hihihi
      nanti bunda dah ada pewaris...barulah senang hati...hihihi
      Sunday at 10:07pm · · 1
    • Wildant Ahmad hee5x..iya bunda aku akan usahakan lagi nanti,dan sekarang aku mau ucapkan selamat malam kepada bunda juga selamat beristirahat ya bunda...!
      Sunday at 10:12pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Bila nak hantar cerpen! Hihihi
      Sunday at 10:12pm · · 1
    • Wildant Ahmad duuh bunda aku belum dapat ilham tak siap aku ini..kalau yang sebelumnya aku malu sebenarnya dan ada dipostingan wall aku bunda!
      Sunday at 10:16pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Apa nak dimalukan...hantar je...ada masa bunda baca...kata nak jadi penulis tak boleh malu ye...yakin dengan karya kita sendiri... kita mesti hargai karya kita sendiri .....ok bunda tunggu...sama-sama kita belajar ye...hihihi
      Sunday at 10:19pm · · 1
    • Wildant Ahmad nanti aja ya bunda aku buat yang baru..semoga malam
      ini bulan akan menampakkan diri sehingga sinarannya dapat kurasakan hee5x...!
      Sunday at 10:23pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali hihihi moga di bulan nampak wajah bunda ni yang sedang bersyair rindukan nanda di benua sana ...hihihi
      Sunday at 10:24pm · · 2
    • Wildant Ahmad hee5x..ku harap walaupun nan jauh disana bayang bunda aku dapat merasakan penuh kasih dan sayang hii5x...!
      Sunday at 10:33pm · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Ye..si bocah ku yang pintar....hihihi
      Sunday at 10:34pm · · 1
    • Wildant Ahmad terimakasih ya bunda...!
      Sunday at 10:36pm · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA WALL WILDANT AHMAD)
    25 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;