Thursday 26 January 2012

BERDESIR DAN BERDESIR, SIRR SIRR SIRR...


Rabeah Mohd Ali was tagged in Diari Amirdza's photo. — with Hc Sufi and 23 others.
Keteguhan hati, biar berganti gusar, merobek ke setiap lorong, dan rongga jiwa, namun pusar iman, tetap beralun ia di situ... Berdesir dan berdesir, sirr sirr sirr.... Bersama hidup yang hanya, selapis sukham cuma, tiada daya dan upaya, melainkan wujudku hancur binasa, di situlah aku melihat Dia, ehsanNya....Lufthnya Dia... Dan aku hanyalah menumpang, di atas rahmatNya cuma... Mohon beriku ma'rifah, agar aku mampu mendaki, ke puncak hakiki Ilahi Rabbi, menjunjung titahNya, Raja segala Raja, bersemayam Dia di sana... Hilangkanlah kekhuatiran, yang membaham diri, beriku secangkir, air dikali, biar ku teguk puas, biar reda hausku ini, dalam aku berkelana sendiri... Habib... Aku pencinta yang tegar, mengejarMu aku tak puas, biar mudarat ke jasadku, aku tetap ikhlas, sehingga ku bersatu, baruku longkas, menilikMu dalam diriku, hingga ku lemas.....

(PETIKAN DARIPADA WALL DIARI AMIRDZA)
27 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;