Saturday 28 January 2012

PROFESOR DATUK JEM BIJAK MENGUNGKAPKAN KATA-KATA YANG BERNAS!


‎"Untung sabut timbul,untung batu tenggelam.Itu lah hakikat dan risiko yg harus kita tempuhi dan kita tanggung.Dengan itu kita harus bijak untuk mencorak dan mengatur kehidupan kita setiap masa.Untuk kita mengubah nasib kehidupan seharian..
· · January 25 at 3:15pm ·

  • You and 41 others like this.
    • Yan Ismail beetul tuuu.. sy setuju!!! kalau malu bertnya sesat jln kaan..!??
      January 25 at 3:21pm · · 1
    • Jamhuri Abd Rahman ‎"Insya'Allah,Tuan Adie Adnan pasti satu masa dan ketika sy akan sampai jua.Mana lah tahu bulan depan Sy ke Tawau pastu ke Sdkn pula.
      January 25 at 3:22pm · · 1
    • Suezanna DatinAb Assalamualaikum en Jamhuri>Sabut dan Batu diperumpamakan sebagai hidup dan matinya seseorang...dalam kehidupan, kita harus teruskan cara untuk kita berfikir dan mengatur segala urusan duniawi...kita hanya berpandukan kepada setiap masa, setiap skrip yang telah direncanakan, cuma hanya kita sahaja yang perlu lakonkan semula watak2 yg diberikan...insyallah andainya watak dan skrip sama2 berjaya dilakukan, maka sabut pastikan akan timbul dan batu akan tenggelam....
      January 25 at 3:52pm · · 2
    • Rose Mawar Selalulah baik tutur kata dan halus budi bahasa serta bermanis wajah,insya-Allah pasti DJ akan disukai orang melebihi sukanya seseorang terhadap orang lain yang pernah memberikan barang yang berharga..
      January 25 at 4:56pm · · 3
    • Rabeah Mohd Ali Saya amat setuju dengan pendapat sahabat saya Datuk Jem ,'Kita harus bijak untuk mencorak dan mengatur kehidupan kita setiap masa' sebab itu saya gelar sahabat saya profesor Datuk Jem atas kebijaksanaannya mengungkapkan kata-kata yang selalu bernas dan berfakta!Penuh sopan dan beradap seperti lelaki melayu terakhir....hihihi dan saya juga amat setuju dengan pendapat Datin Ab dan juga Rose Mawar...berkata-kata bukan kosong tapi ada makna tersurat dan tersirat!
      Thursday at 5:18am · · 1
    • Rush Cash Janji dua2 pun untung Datuk.
      Thursday at 8:36am · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA WALL DATUK JEM)
    29 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;