Thursday 26 January 2012

MATA PENAKU MENANGIS SELAMANYA UNTUK PENAMU YANG SUDAH BISU DAN KAKU!


MATA PENAKU MENANGIS SELAMANYA UNTUK PENAMU YANG SUDAH BISU DAN KAKU!

Kenapa setega itu kau bilang begitu duhai pejuang pena ku...
Selama ini kaulah yang sentiasa menyalakan obor memperjuangkan pena?
Pada semua yang minat berpena yang minat berkarya...
Kaulah pelangi yang tak jemu muncul biarpun tsunami datang membadai!
Semua terpegun dengan semangatmu itu yang tak pernah luntur!
Tapi tika kau muntahkan segala isi hati perjuanganmu yang mahu kau kuburkan...aduai....!!!
Bagaikan halilintar menusuk di benak hatiku!
Hatiku terus jadi sakit ....hatiku terus jadi ...jadi...jadi...tak menentu....
mana pergi semangat juangmu???
Mana....? Mana....???? Dulu kau tak begitu....sekarang kau jadi begini? Kenapa? Kenapa? Kenapa? Siapa yang telah mematikan semangatmu itu???
Kalau aku tahulah siapa yang mematikan semangatmu itu....
akan kukatakan padanya ,"Langkah Mayat Aku Dulu!' ...
tapi yang menjadi persoalannya aku tak tahu kerna kau tak beritahu aku...atau....atau...atau...adakah aku yang menjadi puncanya...kau begitu??? Katakan...Katakan....!!!!
Kalaulah aku menjadi puncanya relaku bisu berpena selamanya denganmu...
kalau kau mahu aku begitu terus...terusan menyalah diriku sendiri ...
silakanlah kalau itu membuatkan hatimu bahagia...
sebelum aku mematikan penaku denganmu...
berilah jawapan pasti padaku...
kerana sejujurnya aku katakan padamu...
aku tak mahu kau kuburkan penamu...
akan menangislah semua mata pena di muka bumi ini....
dan mata penaku menangis selamanya untuk penamu
yang sudah bisu kaku sebab itu kau mahu kuburkan saja..
dan ini aku tak boleh terima sama sekali!

Rha NS
26112
· · 4 hours ago ·

    • Awang Karim Kadir Adakalanya pena pun lesu dan terus membisu shbtku...
      4 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Seorang yang berjiwa pahlawan dalam berpena...tak pernah lesu sahabatku...kerana dia telah dibius oleh matlamat sebenarnya dia berpena...berpena terus berpena sehingga terhenti nafas terhentilah pena!!! Berjanjilah denganku yang kau tak akan pernah lesu dan terus membisu duhai sahabatku Awang Karim Kadir....hihihi
      4 hours ago ·
    • Wildant Ahmad Duhai bunda..mungkinkah karena tintanya lah telah
      kering termakan karya dan bukan berarti harus berhenti dalam memberikan macam-macam bahasa..
      Aku tau karena semangatnya menjadikan penuh jasa begitu bermakna dalam cerita jadikan kisah..tapi adapakah
      aku pun tak mengerti karena keadaannya sebagai rahasianya...!
      4 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Kita tunggu jawapan dari si pahlawan pena itu...duhai nanda...kenapa dia jadi begitu akan menjadi tanda tanyaku?
      Kalau dulu dia selalu nasihatkan aku,..'.Anggaplah mereka itu semua nyamuk-nyamuk yang tak boleh mematikan mata penamu untuk terus berkarya.... ' Itu yang membuatkan aku bersemangat untuk berpena...sekarang apa sudah jadi dengan penyala oborku untuk berkarya dan terus berkarya...kutunggu...kutunggu...jawapan pasti darimu duhai pahlawan penaku yang sentiasa tersanjung jasa baikmu padaku...dan pada semua yang minat berpena...takkanlah penamu luka nak dilukakan selamanya??? Bangun....!!!! Bangunlah duhai semangat juang pahlawanku...jangan lari dari medan perjuangan...kalau kau lari bererti kau pengecut buat selamanya...! Ruginya kamu...rugi yang tak dapat membaca karya-karyamu yang menusuk kalbu semua orang yang membacanya....! Dan aku akan kecewa selamanya....!!!!
      3 hours ago · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    26 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;