Wednesday 25 January 2012

RAUNGAN SUDAH TIADA MAKNA LAGI!

  • RAUNGAN SUDAH TIADA MAKNA LAGI!

    Renjislah engkau langit
    dengan air mawar
    agar dapat membasuh lukaku yang pedih dan perih
    tapi bila kufikirkan apalah ada luka dan perih di dunia ini
    jika di bandingkan di akhirat
    yang pedih sepedihnya!
    yang azab seazabnya!
    tiada tandingan kesakitannya!
    raungan sehabis suara meminta tolong!
    sudah tiada maknanya lagi!

    Rha NS
    25112
    · · 11 hours ago

      • Salmah Mohamad ‎~ Yang terindah hanya sementara..Salam Rabeah Mohd Ali..apa kabar?,moga sihat sejahtera selalu..
        10 hours ago · · 2
      • Rabeah Mohd Ali Waalaikummusalam ..Alhamdulillah baik...
        Sal apa kabar ye...
        Ada karya sudilah kongsi sama ku ye
        Karya di atas dapat idea spontan
        setelah membaca karya Rajendra Nath Tagore II
        10 hours ago · · 2
      • Salmah Mohamad ‎~ alhamdulillah,saya juga kabar baik..insyaAllah,idea ni bukan boleh dipaksa datangnya..kadang-kadang nak tulis puisi pendek pun tak dapat ilham..sampai hilang mood nqk menulis..kena relax dan santai baru ok kot..hehe
        10 hours ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Kadang kala aku nangis..
        Betapa PemurahNya Allah
        Aku fikirkan hendak membuat cuma tiga baris
        Tapi Dia Berikan berbaris-baris
        Bukan itu saja hinggakan dikelilingku semuanya ilham
        Itu yang membuat ku nangis Sal...
        Setelah dapat Kurniaan Ilham dariNya aku nangis...
        Selagi kudrat pemikiran aku ada Sal...
        Insya-Allah kan kukongsi segala ilham yang kudapat
        Kepada mereka yang sudi membaca karyaku...
        Dan cuma satu yang kuharap pada pembaca
        Terimalah karyaku jika itu Selayak BagiNya
        Tak terima aku pun tak apa
        Terima aku apa adanyanya apa salahnya
        Kerana kita sama mencari redhaNya Menggemis CintaNya!
        10 hours ago ·

        (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
        26 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;