Tuesday 24 January 2012

BERDZIKIR AKU DI UFUK MENTARI


~ Berdzikir Aku Diufuk Mentari ~

Bermula aku dengan "Bismillah"
duduk aku ditepian pantai ini
ombak memukul tidak berhenti
seperti menasbir bersamaku

Lelangit merah indah diwarnakan
mentari tunduk memberi salam
akan terbenam dia sesaat ini
dengan sepoian bayu menerpaku

Airmataku megalir tetibanya
dimasa aku renung disudut nun jauh disana
mengenagkan nasibku ini
bibirku berdzikir pada-Mu Ya Allah

Ya Rabb
dekatikan imanku iniYa Rabb
aku merindui-Mu
dalam saat aku di sini
berkan aku kesempatan
menyuci segala kesilapanku

Ya Rabb
walau cinta aku tak terbalas
walau hatiku remuk dibuatnya
walau jiwa aku terluka
walau ia berdarah hingga kini
hanya engaku mengerti
dari hujung rambut ke hujung kaki aku ini
setiap langkah dan kata janjiku
meminta cinta itu bersemi
walau harus aku menanti
kehujung dunia atau akhir nafas aku ini

Ya Rabb
aku pinta pada-Mu
setiap tulisan aku titip dengan doa
pada insan dan teman semua
pada pembaca warkah ini
Berikan rahmat dan hidayah
agar terjalin mesra antara semua

Ya Rabb

Wassallam

~ Keris Abadi - 24/Jan/2012 - 09:19pm
· · · 5 hours ago

  • You, Rajendra Nath Tagore II and 5 others like this.
    • Norliza Liza Tetapkan garis masa dalam ketelusan
      perpisahan sekadar menepati maksud dan tujuan
      mengapai segala cita dan impian
      menuju arus pembangunan
      antara tuntutan rohani dan pengisian masa depan
      andai saja dia memahami
      takkan ada penyesalan di hati.
      3 hours ago · · 1
  • Rabeah Mohd Ali BALASLAH CINTAKU YANG TAK BERTEPI PADAMU ALLAH

    hadirlah cintaMu di kalbuku hambaMu yang hina ini
    yang selalu lalai dengan pesona duniawi
    yang lupa akan segala janjiku telah terpatri sejak azali
    sejak rohku ditiupkan dalam kandungan bondaku

    Tuhan...dengan EhsanMu tanpa batas
    Dengan Sifat PenyayangMu tanpa had
    Sebelum aku dijemput olehMu
    Berilah aku peluang
    menikmati
    manisnya iman
    lazatNya mencintaiMu
    di hati ini tiada yang lain
    hanya Kau Yang Tertahta Di hati
    MemujiMu di setiap waktu
    tanda kurinduMu teramat sangat
    balaslah rinduku
    balaslah cintaku yang tak bertepi padaMu Allah
    kerna cintaMu bertahta di hatiku di setiap penjuru kalbu...

    Rha NS
    25112S
    about a minute ago ·

    (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN PUISI ILAHI)
    25 Januari 2012 

0 comments:

Post a Comment

 
;