Friday 27 January 2012

MOGA APA YANG DIKARYAKAN MENDAPAT PANDANGANNYA


  • ENGKAU ADA? AKU TAK ADA...

    Engkau ada karya hebat?
    Aku tak ada...
    Aku ada!
    Hebat sangat ke karya engkau tu ye
    Mestilah hebat! Sebab bahasa aku puitis tak macam engkau!
    Syukur Alhamdulillah engkau ternama dan disanjung ...
    Engkau cemburu ke....?
    Sikit pun tak...

    Engkau ada harta?
    Tak ada...
    Aku ada...tujuh keturunan... harta aku tak habis...
    Syukurlah Tuhan beri nikmat kekayaan pada engkau

    Engkau ada cinta?
    Tak ada...
    Aku ada...cinta sehidup semati sayang gila-gila dengan aku...
    Syukurlah Allah Kurniakan pada engkau cinta sehidup semati
    Kesihan engkau patutlah engkau sepi kan...
    Aku tak sepilah...!Aku redha dengan ketentuanNya
    Kau tak cemburu dengan aku ke?
    Kenapa pulak aku nak cemburu dengan engkau ye...
    Yelah aku punya karya...punya harta ...punya cinta...engkau apa ada?
    Walaupun aku tak ada apa-apa seperti yang kau ada..aku bersyukur apa adanya...

    Karya Rha NS
    2 Januari 2012
    · · 3 hours ago


    • Wildant Ahmad likes this.

      • Wildant Ahmad Hebat neeh bunda hee5x...
        2 hours ago ·

      • Rabeah Mohd Ali Terima kasih kerana sudi baca karyaku yang tak sepertinya...terima kasih juga kerana sudi terimaku apa adanya....hihihi
        2 hours ago · · 1

      • Wildant Ahmad Karena aku senang setiap karya bunda itu..
        Karena aku menghargai bunda..dan karena bunda pun dapat
        mengerti bagaimana tentang perasaan orang lain,sedangkan oranglain pun belum
        tentu dapat mengerti hee5x...!

        2 hours ago ·

      • Rabeah Mohd Ali Kulihat kamu ni dari hari ke hari sudah pandai ngerti tentang erti hati yang mendung pada jiwa setiap insan...waduh!...Kamu ini anak yang cepat faham bahasa hati...ngeri aku jadinya....! hihihi
        2 hours ago · · 1

      • Wildant Ahmad Duuh bunda neeh..belum apa-apa tapi bunda sudah lupa,kan bunda yang
        selalu ajari aku tentang bagaimana memahami setiap arti tuuh hii5x...!

        2 hours ago · · 1

      • Rabeah Mohd Ali Habislah ilmu yang setitis ini dirampas olehmu...tapi sejujurnya aku suka banget...setidaknya kau boleh menjadi pengarang hebat dan terkenal...tidak sepertiku yang tak faham bahasa indah-indah....bahasa anak-anak kecil bolehlah....hihihi
        2 hours ago ·

      • Wildant Ahmad Insya Allah bunda..jika bunda redha maka aku dapatkan jalan terbaik,tetapi mana mungkin habis,karena ilmu-Nya
        tak terbatas dan pengetahuan bunda tentang-Nya pun melebihi apa yang aku ketahui..jadi bunda pun harus ikhlas memberikannya untuk
        anakmu ini walaupun aku sampai tertatih-tatih untuk menggapainya...!

        2 hours ago · · 1

      • Rabeah Mohd Ali Dalam menuntut ilmu kita hendaklah sering merendah diri kerana kita cuma hambaNya tak punya apa-apa...Dengan izinNya kita dapat belajar dan kita faham apa yang kita belajar dan dengan izinNya juga kita dapat setitis ilmu dan kita sebar luaskan agar dapat dikongsi dengan orang lain...sering berbagi ilmu dengan hati yang ikhlas..Insya-Allah ilham sudi berkunjung di pemikiran kita ....itu semua dengan Izin Allah....kita tiada daya upaya melainkan dengan IzinNya jua...justeru tak ada apa yang hendak dibanggakan...
        2 hours ago · · 1

      • Wildant Ahmad Ilmu adalah sebelum berucap dan mengamalkannya..jadi benar-benar harus memahaminya terlebih dahulu maka
        hasilnya pun akan memuaskan..tetapi jika harus membanggakan apa yang dipelajari dan diketahui hanya sebatas unjuk
        diri atau riya atau apapun sebutannya maka ilmupun tak ada manfaatnya karena hanya akan membuat diri semakin terjerembab kedalam
        lubang hitam yang dalam bahkan gelap dan pastinya hatipun akan tertutup rapat-rapat..semoga Allah menerangi hati agar dapat lebih memahami
        tentang jalan diri dan dapatkan ilmu yang sebenar-benarnya ilmu..tapi aku senang dapat belajar dari bunda!

        about an hour ago · · 1

      • Rabeah Mohd Ali Yang penting kita saling berbagi ilmu tanpa jemu ....
        Saling belajar dalam suasana harmonis tanpa menyakiti hati orang lain
        Kita belajar kerana ada matlamat sebenar.....
        Semata keranaNya dan sebagai bekalan di Sana nanti
        Moga apa yang dikaryakan mendapat pandanganNya
        Amin Ya Rabbal A'Lamin

        about an hour ago · · 1

      • Wildant Ahmad Aamiin Allahumma aamiin..
        about an hour ago · · 1



    • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
      28 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;