Friday 27 January 2012

KERANA MENGHORMATI HAMBA ALLAH ITU YANG MEMAHAMI MINATKU BERKARYA

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Semua teman sastra Kumpulan Peminat Sastra Yang Sentiasa Tersanjung Di hatiku,

Mungkin agak terlewat kuucapkan salam perkenalan...Ah! Malunya kenapa aku begitu...
Mungkin kalian semua membaca puisi yang kukirimkan di wall ini.

Sejujurnya kukatakan aku amat berbesar hati kepada hamba Allah yang sudi memasukan namaku ke grup yang mulia ini yang terdiri daripada para ilmuan...
aku ini tidaklah sehebat para ilmuan yang ada di sini ...

Kerana menghormati hamba Allah Yang Tidak Kukenali itu dan dari mana dia mengenali aku...aku pun tak tahu hingga kini...menjadi tanda tanya aku sampai saat ini...tak apalah aku ngak mahu fikirkan itu lagi...

Sasteraku adalah duniaku...dunia yang amat kuminati sejak kecil lagi walaupun aku belajar tidaklah sehebat mereka yang belajar hingga menggapai awan.

Selama ini aku berkarya dengan aman...damai...tenang...
setena
ng air di kali...
Tapi setelah namaku dimasukkan ke grup ini tanpa tahuku...jiwaku bergolak dengan kata-kata yang tak upaya aku hendak mendengarnya...

Rata-rata mengatakan aku menunjuk hebat sedangkan karya tidaklah hebat mana...
Mengatakan aku hendak menunjuk riya...Allahu Akbar tiada niat langsung di hatiku begitu teman....

Aku siarkan puisi-puisi ku hanyalah semata untuk berbagi ilmu atau setidaknya memberi komen namapun Grup Peminat Sastra...tapi ngak ada itu semua...kehadiran karyaku seakan aku aja yang wujud di situ...kucoba sabar...dan sabar ...selagi mampu...tapi sampai kapan bila? Sudahlah tidak diberi komen dikatakan aku tunjuk riya pula... Allahu Akbar...jika itulah yang ada di hatimu teman... kurela undur diri dari berpena di sini...

Kepada admin Yang Mulia harap mengerti...
Dan harap maafkan aku...
Dan maafkan aku semua...
Terima kasih kepada yang sudi membaca karyaku sepanjang ada di sini...
Maafkanku sekali lagi...
Kudoakan moga kalian tetap berjaya dan mencapai apa yang kalian mahukan dalam dunia sastra yang kalian ceburi ini...
Kususun sepuluh jari memohon maaf jika ada yang tiada berkenan di hati kalian! .

Salam kemaafan dariku,
Rha NS
26  Januari 2012 
· · · Yesterday at 5:53pm

0 comments:

Post a Comment

 
;