Friday 27 January 2012

YANG TAK TAHU MENILAI ERTI CINTA SYURGA


YANG TAK TAHU MENILAI ERTI CINTA SYURGA

Setiap hari dia meratap nasib diri.
Cinta yang datang semuanya yang bergelar ustaz.
Bukan dia tidak suka lelaki yang bergelar ustaz tapi dia trauma.
Katanya ...itu tak boleh! Ini tak boleh naik rimas dia...selalu saja ada pertelingkahan fikiran pendapat dan perbuatan.
Dia suka ke arah kelalaian tapi ustaz mengajak kebaikan amal soleh
Amat bertentangan dari segala aspek
Dia ingin jauh dari cinta ustaz
Tapi cinta ustaz juga yang datang
Dia tak tahu bagaimana hendak melarikan diri dari cinta ustaz
"Jika awak terima cinta saya....saya akan bawa cinta awak ke jalan-jalan Syurga
Saya boleh bimbing awak mana yang awak tak faham tentang agama...."
"Maaflah ustaz.... saya tak boleh terima cinta ustaz kerana saya suka dengan hidup saya sekarang ini....pemikiran ustaz dengan saya bagaikan langit dengan bumi....
jadinya mulai saat ini dan detik ini jangan cuba melamar cinta saya lagi kerana saya sedang menunggu cinta yang boleh mengheret saya ke neraka titik"
"Ya Allah Kau berilah hidayah kepada wanita yang kucintai ini....
Kau hadirkan dia untuk menguji tahap keimananku...berilah kesabaran untuk aku membimbingnya ke jalan-jalan SyurgaMu. Aku ingin mengawininya kerana percaya inilah dugaan yang Kau berikan ke atasku.....aku terima dengan Redha Ya Allah kalau ini telah tersurat qadak dan qadarku."
"Untuk pengetahuanmu ustaz....sampai kapan pun aku akan menolak lamaran cintamu....sia-sia ajelah kau berdoa...."
"Apapun katamu aku akan berdoa dan tetap berdoa agar Allah memberikan Nur Hidayah KasihNya padamu. Amin Ya Rabbal A'Lamin."
· · · January 1 at 8:46am near Petaling Jaya

0 comments:

Post a Comment

 
;