Thursday 26 January 2012

MOGA KITA SAMA-SAMA MENDAPAT PERTUNJUK DARINYA

AKU MENULIS KERANA INGINKAN REDHANYA BALASAN CINTANYA

Nandaku jadilah seperti resmi padi makin berisi makin tunduk...janganlah ilmu yang setitis ini membuat kau berasa ujub atau riya kerana akan memakan amalanmu...jika adalah sifat itu pada dirimu dan diriku kurela Allah tarik KurniaanNya padaku...kerana aku menulis bukan untuk riya atau menunjuk bijaknya aku...Oh! Tidak sama sekali! Demi Allah aku menulis semata kerana ingin mendapat redhaNya dan moga apa yang kutulis menjadi bekalanku di akhirat nanti! Dan aku menulis untuk menjadi hambaNya yang bersyukur...kalau itu dikatakan aku ujub kuminta Allah kakukan jemariku dari terus berpena!

Rha NS
26112
· · · 2 hours ago

    • Rabeah Mohd Ali Terima kasih sahabatku Datuk Jem...kau sentiasa memahami aku...dan memberi sokongan padaku walaupun dalam senyap tanpa bersuara....hihihi
      2 hours ago · · 1
    • Wildant Ahmad Duhai bundaku..jikalau anakmu boleh memilih biarlah diri ini jadi seperti pohon kelapa..karena ia dapat berguna untuk semua...!
      dari akar,dari batang,dari daun,dari dagingnya,dari airnya,bahkan lidi nya kare-Nya lah semoga redha dapatkan manfaat dari kelapa
      akan terolah jadikan makna...!
      about an hour ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Allahu Akbar kamu semakin hebat berpidato...hinggakan aku nggak bisa menepisnya...hihihi
      54 minutes ago · · 1
    • Wildant Ahmad Duhai bunda..karena hatiku telah menyatu dengan kasihmu atas ijin-Nya semoga ku selalu mampu hii5x...
      52 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Selagi izinNya kau selalu mampu duhai nanda...bukankan sebahagian hatimu sudah kau dermakan padaku...masih kau buat-buat lupa...nandaku? hihihi
      50 minutes ago · · 1
    • Wildant Ahmad Mungkin karena khilaf ku duhai bunda..tapi dengan keikhlasan kasihmu yang selalu mengingatkanku pada sesuatu yang
      mungkin aku sendiri tidak menyadarinya...!
      46 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Adakah kau khilaf derma hatimu ke nanda? Jika kau khilaf tak apalah ku rela pulangkan balik ye...kerna aku tak mahu keterpaksaan dalam menderma....nah kukirimkan hatimu semula di angin lalu....hihihi
      39 minutes ago · · 1
    • Wildant Ahmad bukan begitu bunda..tapi aku memang ikhlas memberinya,terkadang manusia tak luput karena
      lupa,bisa saja dikarenakan khilafku bukan berarti aku benar-benar terpaksa jadinya aku berdosa deeh...!
      Ya Allah,ampuni aku karena tak luput dari kesalahan dan dosa...!
      34 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Kita sama-sama mohon ampun ye...kerana telah membuat hatimu luka seperti dulu lagi....hihihi
      29 minutes ago · · 1
    • Wildant Ahmad Tapi aku ga mau terluka bunda..karena butuh waktu untuk mengobatinya!
      Dan aku pasti minta ampunan karena banyak sudah salahku...!
      27 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Kau tak salah apa-apa ye dong sayang...kau adalah anak soleh yang ingin mati ke jalanNya...itu yang bunda tahu...untuk ke jalanNya terluka dilukai telah menjadi adat perjuangan...jangan dikisahkan itu semua ye nanda...sabar dan tentukan matlamat sebenarmu berhidup di muka bumi ini ye nanda...
      24 minutes ago · · 1
    • Wildant Ahmad Subhanallah..Insya Allah bunda dan ku aamiini semoga ku diberikan cahaya menuju jalan-Nya agar tak tersesat ketika
      melangkah..terimakasihku padamu duhai bunda karena berikanku masukan yang baik dan semangat tuk ku fahami hidup ini...!
      19 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Moga kita sama-sama sentiasa mendapat pertunjuk dariNya kerana setiap manusia adalah insan yang tak sempurna...justeru pertunjuk dariNya adalah amat diharapkan dan diperlukan.Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      17 minutes ago · · 1
    • Wildant Ahmad Aamiin Allahumma aamiin..
      15 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Selamat berkarya...karya nanda selalu bunda nantikan kerana karyamu minatku...lebih berharga daripada sebutir permata!
      14 minutes ago · · 1
    • Wildant Ahmad Insya Allah bunda...
      12 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali
      Nandaku...
      Karanglah karya yang ada roh dan jiwa
      Jangan menghasilkan karya bertujuan untuk menyakiti hati orang
      Jangan berkarya menunjukkan kamu seorang yang riya
      Berkarya adalah untuk
      Mendapat redhaNya
      Mendapat balasan cintaNya
      Mendapat pandanganNya
      Dan akan menjadi bekalan untukmu di akhirat nanti...

      Pasti kau berkarya penuh hati-hati
      Tanpa melulu-lulu tika berbahasa
      Kerna setiap patah perkataan yang kau tulis akan dicatat oleh MalaikatNya
      yang sentiasa patuh akan TuhanNya.
      8 minutes ago · · 1

0 comments:

Post a Comment

 
;