Sunday 22 January 2012

SAMPAH KARYA PENALUKA KERSANI

  • tajuk:sampah
    karya:penaluka kersani temerloh pahang

    sampah itu busuk
    meloyakan di tepi longkang
    hitam ,berlendir,pekat dan likat
    menusuk ke hati
    mengotorkan tangan mengotorkan hati
    pabila ia tidak di balut di peluk dengan emas sekati
    pabila ia tidak di tuai benang sutera
    ia tidak nampak punyai harga
    sampah itu kotor baunya melekat membasuh diri
    kita mengancam menjadi suci
    dalam tinta tidak bertepi.........
    See More
    · · See Friendship · 22 hours ago

    • You, Wildant Ahmad and Penaluka Kersani like this.
      • Penaluka Kersani alamak silap taip daa...sepatutnya anyam tu...
        22 hours ago ·
      • Rabeah Mohd Ali
        AKU LEBIH MENGHARGAI KURNIAANMU PADAKU ALLAH

        Jika karya mu di anggap sampah...apa perasaanmu teman...
        Kalau aku di anggap sampah aku boleh terima...
        Tapi jika karyaku di anggap sampah aku tak boleh terima
        Kerana setiap karyaku kuhasilkan sepenuh hati dan jiwa
        Karya muhasabah diri , Memuji Allah Pencipta Semesta Alam dan berbuat baik pada manusia... adakah itu dianggap sampah teman?
        Bagaikan halilintar menusuk ke kalbu teman...
        Setega itu dihina karyaku...
        Duhai teman...apa salahku?
        Ye...aku tak sehebat dia yang pandai menyusun bahasa indah ...tapi takkan aku tak berbahasa indah sepertinya setega itu dia menghina karyaku bagaikan sampah?
        Allahu Akhbar...
        Nangis aku teman...
        Tiada seorangpun yang membela aku pabila aku dihina sebegitu...
        Mahu saja aku kakukan jemariku ini dari terus berpena
        Tapi bila kufikirkan aku menulis bukan kerena mereka yang bijak pandai
        Aku fikirkan aku menulis kerana demi mendapat balasan cintaNya dan redhaNya...
        aku tulis juga ...
        biarpun pahit bagaikan hempendu
        biarpun luka parahku tiada siapa yang sudi menjahitnya
        tapi aku tahu Allah sentiasa bersamaku...

        Tidak cukup dengan itu dituduh aku jangan berani usik sarang tebuan!!
        Aduh!!! Seluruh badanku kini bengkak-bengkak digigit tebuan!!
        Allah tolong aku Allah ...
        Besar sangat ke kesalahan aku hingga dihantarkannya ribuan tebuan untuk mematikan aku dari hidup di muka bumi ini...

        Bunuhlah aku teman...jika itu boleh memuaskan hatimu
        Tapi tolonglah jangan kau bunuh anganku untuk berkarya
        Karyaku adalah duniaku karyaku adalah nyawaku...
        Apalah salah karyaku hingga dihukum sebegitu teman?
        Ye ini semata-mata kerana tak senang dengan kebanjiran karyaku
        di situ...sedangkan aku dijemput tanpa izinku....tapi sebegini rupa jadinya...aduhai malangnya aku di situ...aduhai berhari-hari aku berendam air mata...kejamnya mereka padaku...jika aku tahulah begini jadinya takkan akan kuizinkan namaku dimasukkan ke situ!!!
        Tapi siapalah aku....aku tak tahu apa akan berlaku....
        Sekarang apabila sudah berlaku...kuanggapkan itu sebagai pengajaran buatku lebih menghargai KurniaanMu padaku Allah.

        Karya Rha NS
        22 Januari 2012
        21 hours ago ·

    • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
      23 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;