Wednesday 11 January 2012

YA ALLAH REDHAILAH PERJUANGANKU PERJUANGAN SEMUA SAHABATKU YANG INGIN KE JALANMU


MANA MUNGKIN AKU MENULIS SEBARIS AYAT TANPA IZINMU
Jika jalan ini yang kupilih
jika jalan ini yang kucinta
Jika ini telah tertulis untukku
Jika ini jalan yang Allah tentukan untukku
Jika ini boleh membuatkan Allah mencintaiku
Jika ini mereka juga mencintaiMu Ya Allah
Jalan cinta berbalas cinta keranaNya
Syukurku Ya Allah
Berikan aku kekuatan Ya Allah jika aku lemah
Bukakan hati rakan-rakanku untuk sentiasa bersamaku menyokongku
Tanpa izinMu Ya Allah aku hanyalah hambaMu yang hina
Mengangkat satu jaripun aku tak boleh inikan pula memegang pena untuk berkarya... kudrat pemikiran yang Kau pinjamkan tidak berfungsi ....mana mungkin aku menulis sebaris ayat tanpa izinMu
PertolonganMu Ya Allah sentiasa kuharapkan
Kau kirimkan para hambaMu untuk menyokongku tidak kira apa juga alasannya dia tetap menyokongku ke jalanMu
aku ingin ke jalanMu
mereka juga sepertiku ingin ke jalanMu
Redhailah perjuanganku
Redhailah perjuangan semua sahabatku
yang ingin ke jalanMu juga
Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Rha NS
11 Januari 2012


(PETIKAN DARIPADA KARYA KITA - BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA)
11 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;